Hittade för ett antal år sedan en utmärkt en liten film på nätet som var direkt dedicerad för små barn dvs informationsfilm som barnet själv kan se före första flygresan. Nu hittar jag inte filmen. Någon annan som känner till filmen?
 
Nej, men vi har flugit med våra flera gånger från att de var 1 år och det har aldrig varit några särskilda problem. Så det är nog inget att oroa sig för om du inte hittar filmen.
 
Det tips jag vill ge är att du lär ut hur man tryckutjämna öronen.
Dvs håll för näsan och andas ut.

Hade en treåring plus mamma brevid mig på en flight för ett tag sen och nedstigningen var en riktig plåga för honom tills jag lärde honom det knepet.
 
Och ta med ett äpple eller något att tugga på.
 
Hur lång flygresa?
 
Mats skrev:
Det tips jag vill ge är att du lär ut hur man tryckutjämna öronen.
Dvs håll för näsan och andas ut.

Hade en treåring plus mamma brevid mig på en flight för ett tag sen och nedstigningen var en riktig plåga för honom tills jag lärde honom det knepet.
Tuggummi!
Förr delades det ut gratis på flygplanen.

Hjälper både gammal och ung :)

Och alla kan ju tugga (nästan all i alla fall).
 
Krilleman
KnockOnWood skrev:
Tuggummi!
Förr delades det ut gratis på flygplanen.

Hjälper både gammal och ung :)

Och alla kan ju tugga (nästan all i alla fall).
Absolut!

Hercules eller 747, bästa tipset!
 
:cool: Det var filmen jag var ute efter - den var så trevlig. Jag är inte bekymrad för resan - det skulle bara så kul att visa filmen för det yngre syskonet när det nu är hans tur att få resa!
 
yonna skrev:
:cool: Det var filmen jag var ute efter - den var så trevlig. Jag är inte bekymrad för resan - det skulle bara så kul att visa filmen för det yngre syskonet när det nu är hans tur att få resa!
Du får länka här om du hittar den :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.