Varje år ungefär kring den här tiden så får vi en myrinvasion genom murstenstocken in i badrummet i källaren. Någon som har tips på hur man kan slippa?
 
Oj. Vi har också mycket flygmyror just nu. De samlas på taket vid den södra nocken i stora mängder. Jag funderar på att göra i ordning små plastpåsar med Myrr och bomba de rackarna, men det blir antagligen inte så snyggt mot mitt svarta tak...
Egentligen spelar det väl ingen större roll om de inte går ned någonstans som hos Claes..
Nån som hört talas om att flygmyror bosätter sig under takpannorna?
 
KarlXII skrev:
Oj. Vi har också mycket flygmyror just nu. De samlas på taket vid den södra nocken i stora mängder. Jag funderar på att göra i ordning små plastpåsar med Myrr och bomba de rackarna, men det blir antagligen inte så snyggt mot mitt svarta tak...
Egentligen spelar det väl ingen större roll om de inte går ned någonstans som hos Claes..
Nån som hört talas om att flygmyror bosätter sig under takpannorna?

O ja, du skulle bara veta. Speciellt under takpannor med söderläge hela dan.

Jag föreslår att du å det snaraste iscensätter knarkpåsebaserad myrrbombning av dessa insekter. Du kanske kan ordna med någon tryckluftsbaserad annordning av granatkastartyp för att sprida påsarna. Glöm bara inte att fota eller filma detta ordentligt och posta bilderna här.
 
En kompis till mig råkade ut för att hästmyror byggde bo i frigolitisoleringen under huset. Myrorna försvann med hjälp av lite kemiska preparat, men håll utkik så att inte huset en dag är lite lägre än det var dagen innan... ;)
 
MathiasS skrev:
O ja, du skulle bara veta. Speciellt under takpannor med söderläge hela dan.

Jag föreslår att du å det snaraste iscensätter knarkpåsebaserad myrrbombning av dessa insekter. Du kanske kan ordna med någon tryckluftsbaserad annordning av granatkastartyp för att sprida påsarna. Glöm bara inte att fota eller filma detta ordentligt och posta bilderna här.
;D
 
Bob_the_builder
MathiasS skrev:
O ja, du skulle bara veta. Speciellt under takpannor med söderläge hela dan.
Puh, tur att man bygger ett roterande hus så man slipper få söderläge på ett visst takparti HELA dagen.
 
Bob_the_builder skrev:
Puh, tur att man bygger ett roterande hus så man slipper få söderläge på ett visst takparti HELA dagen.
Hmm..har inte alla det? ;)
 
Häll diesel på dem ;D


Nej, det är sant. har fått höra det av en anticimex kille :surprised: 8)

Måttligt förvånad när jag (å tjänstensvägnor) ringde till dem och frågade vad jag skulle göra.

-Häll diesel, det är bäst. Men vi kan inte använda det ;D
(där blev man ju inte direkt förvånad ;D)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.