Tyvärr har den ena probspetsen försvunnit. Undrar därför om någon möjligen ligger inne på tips var man tänkas hitta en sådan som reservdel?

Mina Googleskills har tyvärr gett noll resultat :( Och det kanske inte ens finns som reservdel?

Två probspetsar, en svart och en röd, på en bakgrund av ljust trä, den röda saknar metallspetsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kolla inne i locket som sitter fast på mätsladden, där i ett hål bör den vara.
Annars har du tappat den. och det är okej, det funkar lita bra ändå.

Spänn åt den andra lite bara.
 
R
Finns som reservdel, kolla med en Fluke återförsäljare så kan de beställa hem.
Illustration av ett flerfunktionellt mätartillbehör med beskrivning av olika förvaringsutrymmen och säkerhetsfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dom där tjocka mätspetsarna är ju i stort helt oanvändbara, kastas direkt varje gång jag skaffar ny spänningsprovare.
 
  • Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
G
snaggletooth snaggletooth skrev:
Dom där tjocka mätspetsarna är ju i stort helt oanvändbara, kastas direkt varje gång jag skaffar ny spänningsprovare.
På jobbet så beställde jag de extra tunna, går ju för fanken inte att mäta med standard-storleken. :D
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Du får väl tillverka en ny själv!
 
E
Tjockspetsarna är ju bra att ha på spänningsprovaren eller t5an som mest används till uttag och liknande. Annars är twistguardspetsarna att föredra
 
Får tacka för svar! Tar till mig att de är värdelösa ;) Men tycker tjockspetsarna är smidiga när man använder dem i uttagen.

Något förslag på svensk ÅF?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
G
D DejvidK skrev:
Får tacka för svar! Tar till mig att de är värdelösa ;) Men tycker tjockspetsarna är smidiga när man använder dem i uttagen.

Något förslag på svensk ÅF?
Allas favorit Ahsell :D
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Dom där tjocka mätspetsarna är ju i stort helt oanvändbara, kastas direkt varje gång jag skaffar ny spänningsprovare.
Det märks att du inte är installatör
Jag kastar min spänningsprovare om jag blir av med dom hylsorna ;)
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
E
D DejvidK skrev:
Får tacka för svar! Tar till mig att de är värdelösa ;) Men tycker tjockspetsarna är smidiga när man använder dem i uttagen.

Något förslag på svensk ÅF?
Elfa är återförsäljare för fluke. Har själv beställt därigenom ett antal gånger när jag kunnat vänta längre än till dagen efter eller samma dag
 
E Emil_K skrev:
Elfa är återförsäljare för fluke. Har själv beställt därigenom ett antal gånger när jag kunnat vänta längre än till dagen efter eller samma dag
Tackar! Då ska jag kolla med dom.
 
G GargamelSE skrev:
Allas favorit Ahsell :D
Borde kanske förtydligat att det är som privatperson, något som inte välkommet på Ahlsell väl?
 
G
D DejvidK skrev:
Borde kanske förtydligat att det är som privatperson, något som inte välkommet på Ahlsell väl?
Bara å betala med kort mig veterligen.
 
E Emil_K skrev:
Elfa är återförsäljare för fluke. Har själv beställt därigenom ett antal gånger när jag kunnat vänta längre än till dagen efter eller samma dag
De verkade inte så sugna, detta var svaret jag fick av Elfa :(

Tyvärr inget reservdel som vi har upplagd hos oss.

Mvh Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.