Har fått offerter på den här http://static.wm3.se/sites/19/media/10185_medium_fluorid_web.jpg

Men det borde ju gå att hitta liknande på nätet? Alltså utomlands. Eller byggs dom i Sverige? Isf av vilka?

Sedan så finns ju det otaliga filter att sätta under diskbänken på ebay med billiga filter. Vågar man? Eller njo det borde man väl, handlar inte om många kronor.

Omvänd osmos är inte aktuellt.

Någon som vet hur man kan sätta ihop en egen?

Alla tips är välkomna.
 
  • 10185_medium_fluorid_web.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
CHEMAS CHEMAS skrev:
Har fått offerter på den här [länk]

Men det borde ju gå att hitta liknande på nätet? Alltså utomlands. Eller byggs dom i Sverige? Isf av vilka?

Sedan så finns ju det otaliga filter att sätta under diskbänken på ebay med billiga filter. Vågar man? Eller njo det borde man väl, handlar inte om många kronor.

Omvänd osmos är inte aktuellt.

Någon som vet hur man kan sätta ihop en egen?

Alla tips är välkomna.
Hej
byggde du en egen eller köpte du en färdig?
 
P perrer skrev:
Hej
byggde du en egen eller köpte du en färdig?
Jag struntade i det. Efter mycket om o men så har jag inte så mycket flour att jag behöver bry mej. Har du planer?
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Jag struntade i det. Efter mycket om o men så har jag inte så mycket flour att jag behöver bry mej. Har du planer?

Inte så värst 2,4, det är lite över riktvärden
 
P perrer skrev:
Inte så värst 2,4, det är lite över riktvärden
Något sådant hade vi också. Trodde gränsen va 3 eller 6 till o med?
 
Tagit på Livsmedelsverkets hemsida


Enligt Livsmedelsverkets föreskrifter (SLVFS 2001:30) om dricksvatten bedöms vattnet som otjänligt vid fluoridhalt 1,5 mg/l.

Enligt Livsmedelsverkets råd om enskild dricksvattenförsörjning bedöms vattnet som tjänligt med anmärkning vid 1,3 mg/l på grund av risk för tandemaljfläckar (fluoros) samt otjänligt vid fluoridhalt 6,0 mg/l på grund av risk för fluoridlagring i benvävnad
 
Står också i kvalet om vi ska fixa till det eller låta det vara. Så länge det inte finns småbarn..
 
Jag e ju som jag e men jag pallade inte ha något skit under diskbänken och en extra kran. Störde mej tillräckligt på radonetten. Hehe.
 
E det inte över 6mg/l är det ju tjänligt så. Ah jag vet inte. Kan inte ge dej något råd tyvärr.
 
En sa att man kunde ta en öl till maten istället, får nog ta det rådet..
 
  • Haha
CHEMAS
  • Laddar…
Alltså jag skulle väl kunna sätta dit ett osmosfilter men jag vill verkligen inte ha en extra kran.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.