Hej, är det någon som har erfarenhet av Floods Trähus i Uppland? Funderade på Fiskarhedenvillan eller Villa Varm, men fick tips om Floods...
Det är svårt att bestämma sig....
 
Ska du bygga mycket själv?
 
Snailman
Vi har farfar som är snickare och morfar som är elektriker som ska hjälpa till. Jag är mest nyfiken på kvalitén och hur de är att "ha med att Göra" :)
 
barbo skrev:
Vi har farfar som är snickare och morfar som är elektriker som ska hjälpa till. Jag är mest nyfiken på kvalitén och hur de är att "ha med att Göra" :)
Menar du att ni ska bygga allt själva?
Jag letade lite info om dem för något år sedan och hittade inte så mycket åsikter. Är det rent lösvirkes hus så kanske Fiskarheden är vettigare. Eller om du vill göra mera jobb och tjäna mer pengar bygg helt i lösvirke i egen regi.
 
OK, tack för svar :) Vi funderar både på lösvirkes hus eller "typ" fiskarhedenvillan. Fick ett tips om Floods att de skulle vara billigare än fiskarheden och det är dom, men då funderar man ju på kvalitet osv. Farfar kan med hjälp av en "kompis" sätta upp hela huset, men det är så mycket annat man måste hålla koll på själv när man bygger lösvirke. Är rädd att man missar nåt :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.