Hej!

Blandaren ger inte längre varmvatten trots att t ex tvättstället i samma rum ger ångande värme. Blandaren har demonterats och enl råd bör flödesinsatsen bytas. Var kan jag hitta en ny sådan? Vad har jag ens för fabrikat på blandaren? (Som fanns när vi köpte)

Se bild. Tacksam för hjälp så man kan duscha varmt igen..
 
  • Kromad blandare på vägg med temperaturgradering, i sökande efter fabrikat och flödesinsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad badrumsblandare på ett handfat, vilken användaren söker flödesinsats till.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av demonterad blandare för dusch med temperaturinställningsmarkeringar MIN och MAX.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad blandare monterad på vägg utan märkbar logotyp eller fabrikatsnamn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Vad är det för märke på blandaren? Jag tror inte det är en FMM men där heter delen Känselkropp. Man kollar att fungerar genom att demontera delen och hålla den i en polygrip och när du sänker ner den i varmt vatten så känner man att den expanderar. Nedan ser du bild på FMM Känselkropp.
Det borde vara samma princip för denna typ av blandare. FMM del kostar ca 100:- Blandarens känselkropp i mässing med svarta packningar, liknande FMM, använd för att känna av expansion i varmt vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hammarman
  • Laddar…
CISCO 74 CISCO 74 skrev:
Vad är det för märke på blandaren? Jag tror inte det är en FMM men där heter delen Känselkropp. Man kollar att fungerar genom att demontera delen och hålla den i en polygrip och när du sänker ner den i varmt vatten så känner man att den expanderar. Nedan ser du bild på FMM Känselkropp.
Det borde vara samma princip för denna typ av blandare. FMM del kostar ca 100:- [bild]
Goda nyheter på priset! Delen jag fick loss har ett vred på ena sidan och på andra sidan en platta som (jag tyckte mig känna) går in och ut när man vrider. Typ släpper in mer eller mindre vatten tänkte jag.

Men nej tyvärr, vet inte fabrikat på blandare.. vem/vad är auktoritet på sånt?
 
Vart en ny blandare :D :D Gick inte att få tag i reserv eller renovera den lilla manicken heller :/
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.