Hej!

Någon som har erfarenhet av detta?

Bytte nyligen husets vatten i kök och badrum från galvade rör till nya i plast. Sen dess har jag problem med att det samlar sig vad som ser ut som träflis i blandare i kök och badrum som täpper till. Jag får skruva loss och skölja igenom munstycken flera gånger i veckan då trycket blir näst intill obefintligt.

Kan inte med säkerhet säga vad det är som täpper igen men det ser ut som små träflis men är aningen grusigt i textur.

Tack på förhand
 
Bara fortsätta att rensa. vad för slang är det nu, fanns det inget förut, så är det något som kanske släpper ini slangen. men har svårt att tro det.
 
Bild?
 
A Alexn72 skrev:
Bild?
Så här kan det se ut i badrummet när det täpper igen
 
  • Person håller en liten behållare med rött, kryddigt innehåll framför en vit platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaserik skrev:
Bara fortsätta att rensa. vad för slang är det nu, fanns det inget förut, så är det något som kanske släpper ini slangen. men har svårt att tro det.
De nya ser ut så här. Det här är under diskhon
 
  • Rörledningar och kopplingar mot en ojämn vägg, svagt upplyst, skugga i bakgrunden, industriell känsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det magnetiskt
 
Ser ut som kalkavlagringar, pannsten.
Har du kommunalt vatten?
 
Tycker också det ser ut som kalk.
Lägger du lite citronsyra på det så vet vi.
 
Eget eller kommunalt vatten.
 
S Srixon skrev:
Ser ut som kalkavlagringar, pannsten.
Har du kommunalt vatten?
Det är kommunalt vatten
 
Och har du frågat om det innehåller kalk och hur mycket, en bra sak är att gå över till grannarna och fråga om det dimmiga glas i diskmaskinen eller en rand i kastrullen när potatisen kokas.
 
Jag har aldrig haft problem förut men renoverade badrummet för 2 månaders sen och sen dess har det varit som nu. Rörmokaren pratade om att det var vanligt att det kunde hamna flis i samband med att man bytte rör och ett det kan släppa från varmvattenberedaren.


Låter mer som det senare nu när ni är inne på kalk. Någon som har koll på hur man kan åtgärda det i så fall?
 
J jonaserik skrev:
Och har du frågat om det innehåller kalk och hur mycket, en bra sak är att gå över till grannarna och fråga om det dimmiga glas i diskmaskinen eller en rand i kastrullen när potatisen kokas.
Min egen disk blir ren. Potatistricket har jag inte testat!
 
Jag tror det är övergående för TS del. Det beror säkert på att de har joxxat med gamla rör. Om det inte övergår inom en snar framtid, ta kontakt med huvudmannen ( kommunala VA bolaget).
 
  • Gilla
Tjacob
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Jag tror det är övergående för TS del. Det beror säkert på att de har joxxat med gamla rör. Om det inte övergår inom en snar framtid, ta kontakt med huvudmannen ( kommunala VA bolaget).
Håller tummarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.