God afton.

Jag håller på att renovera ett sovrum där det skall sättas in spotlights i fönstersmygarna. Elektrikern jag har ville att jag skulle sätta upp dosor/hålsågning och även flexslang från takdosan bort till nya dosan som skall sättas ovanför fönstret.. problemet är att om ni ser på bilden så går ju råsponten på "fel håll" enligt mig för att fästa flexslang något vettigt. Vill helst inte lägga den löst ovanför taket ifall det värsta händer i framtiden

Hur hade ni gjort? fäst den kanske i början och slutet så den åtminstone ligger hyfsat på plats? För spåra upp taket så tappar ju råsponten lite fäste (Skall sättas Huntonit över allt förövrigt)
 
  • Tak med råspont och takdosa, flexslang skall dras för spotlights över ett fönster.
Ingen som har varit med om liknande sits?
 
Skall du sätta Huntonit dikt an mot råsponten eller sätter du gles mellan? Slangen kan du dra i utrymmet som glesen bildar
 
B basseman skrev:
Skall du sätta Huntonit dikt an mot råsponten eller sätter du gles mellan? Slangen kan du dra i utrymmet som glesen bildar
Tyvärr blir det dikt an taket då jag inte vill sänka det.. annars hade jag gjort så ja
 
Vad är det ovanför råsponten då? Annars har du ju alternativet att riva ner bef innertak och dra om all el och göra det som du vill. Är ju inget större merjobb annat än om det är spån där då............
 
Lägg den ovanpå råsponten om det går och ta up ett eller två hål med dosfräs på vägen till fönstret så du kan fästa slangen
 
S Stefan1972 skrev:
Vad är det ovanför råsponten då? Annars har du ju alternativet att riva ner bef innertak och dra om all el och göra det som du vill. Är ju inget större merjobb annat än om det är spån där då............
Har inte rivit ner något ännu men visst det är ju ett alternativ
 
B basseman skrev:
Lägg den ovanpå råsponten om det går och ta up ett eller två hål med dosfräs på vägen till fönstret så du kan fästa slangen
Ja det går ju att göra, kanske är lite mesig av mig men tycker inte riktigt om idén att lägga slang löst ifall den hoppar ur
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.