Hej!
Vär gräsmatta är uppdelad i två väl avskilda delar den ena på 860 kvadrat lite högre belägen men med många hinder, den andra 1470 kvadrat nästan helt plan yta.
Har en robotklippare på den mindre som fungerar mycket bra och planerar nu att skaffa en till den större. Det är dock så att lerjorden vi har har lång genomsläppningstid vid större mängder regn så vi har två sänkor där vattnet står stilla och bildar pöl.
MIn tanke är att när det är regn risk koppla in en begränsningsslinga runt dessa två områden. Ha brytare på en mindre stolpe (väderskydad i kopplingsbox) bryta den normala slingan och koppla in det extra hindret på denna denna del.

Någon som provat detta?
 
Ja, jag hade en liknade lösning i förra huset.
 
D Daniel 109 skrev:
Ja, jag hade en liknade lösning i förra huset.
Fungerade det bra?
 
Ja det gjorde det. Nu var min klippare rätt kass, men att variera klippområdet funkade bra.
 
Räcker det med en trapp brytare som kopplar över till den extra begränsade slingan? Se bild alt A
Eller kan man få störningar och bör ha två trappbrytare enligt bild alt B
 
  • Handritad skiss över två alternativa el-kopplingsschema för trappbrytare märkta med "A" och "B".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det räcker med en. Jag körde till och med med en vanlig enpolig brytare, men det är nog inte att rekomendera. Jag skulle nog inte använda nätbrytare. Men det bör funka bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.