Vad kan vara orsaken till att flera blandare i min fastighet (på flera våningsplan) står och smådroppar? (Ca 1 droppe var 5:e minut). Det känns ju ologiskt att samtliga packningar har havererat exakt samtidigt. Jag har en egen borrad brunn med efterföljande hydropress och sedan ett järn-manganfilter som renar vattnet via syrefällning direkt från luften. Filtermassan regenereras via backspolning. Kan det vara något problem med min vattenanläggning? Jag har märkt att det ibland på morgonen finns luft i ledningarna, misstänker att det har bildats efter nattens backspolning. Har gjort en vattenanalys och jag har mjukt vatten. Någon som har någon idé vad som kan vara felet?
 
H
Du har skit inne i kranen så den inte tätar.
 
H H-Thomasson skrev:
Du har skit inne i kranen så den inte tätar.
Du menar att jag har fått skit i vattenrören? Vart kommer den skiten ifrån isåfall? Brunnen? Och varför släpper filtret igenom den? Det är nya vattenrör (förre ägaren renoverade inomhus och drog om vattenrören).
 
H
Inne i kranarna.
 
Jag tycker att jag dessutom har lågt tryck i hela systemet. Bara 2 bar. Är det verkligen tillräckligt för att transportera vatten från en källare upp 2 våningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.