Jag och min sambo kommer troligtvis bygga hus i Östra Kallfors. Allt är egentligen klart, det är bara att tacka ja eller nej. Vi ska meddela Trivselhus på måndag.

Tänkte se om det är några andra som kanske redan har byggt hus eller håller på att bygga hus i just Östra Kallfors.
 
Bor sedan ca 4 år på Myrstugan i Kallfors (området nedanför Östra Kallfors) i just ett Trivselhus. Vi trivs kanonbra i området, perfekt avstånd till både natur och storstad. Vilken tomt är "eran"?

/FlitigaLisa
 
FlitigaLisa skrev:
Bor sedan ca 4 år på Myrstugan i Kallfors (området nedanför Östra Kallfors) i just ett Trivselhus. Vi trivs kanonbra i området, perfekt avstånd till både natur och storstad. Vilken tomt är "eran"?

/FlitigaLisa
Ja det är det vi strävar efter också. Närhet till storstan men ändå en bit utanför och i ett lugnt och skönt område.
Vi hade tre tomter att välja på. Återkommer när jag vet vilken det blev :)

Vilket hus valde ni att bygga?
 
Då hette det Arkitektens skiss 521 men nu är det 922 fast vi har spegelvänt, pulpettak, bytt nästa varje fönster till andra storlekar och sen fick vi minska huset 10 kvm för att få bygglov.

/FlitigaLisa
 
Vi har byggt Trivselhus i Östra Kallfors, flyttade in för drygt 6 månader sen. Vi trivs jättebra!

Blev det ett ja till Trivselhus? Vilken tomt ska ni bygga på isf?
 
AoP skrev:
Vi har byggt Trivselhus i Östra Kallfors, flyttade in för drygt 6 månader sen. Vi trivs jättebra!

Blev det ett ja till Trivselhus? Vilken tomt ska ni bygga på isf?
Vilket hus valde ni att bygga?

Vi velar lite fortfarande, vi skulle gärna se huset innuti innan vi bestämmer oss
 
Vi har byggt 1,5-plans som heter skiss 943.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.