Hej,
Sedan slutet av förra veckan har jag väldigt mycket DNS-störningar när jag läser på forumet. Får klicka uppdatera sidan vid ungefär hälften av försöken att ladda en ny sida.

Jag har inga liknande störningar på andra forum jag använder.

Jag kör IE 7.0.5730.11

Någon annan med liknande indikationer?
 
Nej, har inte haft några problem. Använder samma IE
 
Om du har DNS-störningar beror det väl på din isp, inte på forumet...
 
zoom skrev:
Om du har DNS-störningar beror det väl på din isp, inte på forumet...
Ja, den exakt korrekta termen för problemet kanske vi inte behöver hänga upp oss på.

I vart fall så har jag periodvis problem, och det är bara med detta forum.
 
GoForIt, kan du beskriva vad som händer lite mer i detalj? /Per
 
Jag får helt enkelt bara en tom sida. Närmast direkt. Och sedan får jag klicka på Uppdatera för att ladda om sidan. Och då kommer den oftast.

Det går periodvis, och verkar bara beröra forumdelen.
Det började i slutet av förra veckan, och har varit så under helgen.
 
Prova att rensa din internet-cache på datorn, det låter som om problemet ligger i din dator.

Dt är inte dns-problem, skulle det ha varit det så hade du haft problem med fler sidor.
 
För er som har problem med er ISPs DNS så rekommenderar jag http://www.opendns.com/. Fungerar klockrent, är snabbbare än många ISPer och erbjuder långtgående lösningar för att blockera porr, phishing och andra onsökade sidor.

Har aldrig haft några DNS-problem mot byggahus.se med OpenDNS.

/M
 
zoom skrev:
Prova att rensa din internet-cache på datorn...
Naturligtvis gjort. Utan effekt.
 
belak skrev:
För er som har problem med er ISPs DNS så rekommenderar jag [länk]. Fungerar klockrent, är snabbbare än många ISPer och erbjuder långtgående lösningar för att blockera porr, phishing och andra onsökade sidor.

Har aldrig haft några DNS-problem mot byggahus.se med OpenDNS.

/M
Jag använder Telias ADSL (8 Mbit).
Menar du att jag borde vända mig till min ISP och påpeka problemen?

Då jag ju är en ganska flitig användare av detta forum, så är det ju lite märkligt att problemen har kommit så plötsligt, och bara berör just detta forum.. Eller?
 
Kör också Telia ADSL och IE7. Inga problem här
 
Ja, då låter det ju mer och mer som att problemen skulle vara av lokal karaktär..
Tips på fler åtgärder?
 
Jag hade också problem förra veckan. Bara mot forumet. Det är inte ett DNS-problem även fast man kan tycka att IE säger det.

Sidan som kommer fram är IEs standardsida för fel (sidan kan inte visas) där det i stort sett alltid ordet DNS-fel står med.

Hur vet man då att det inte är ett DNS-fel. Jo, om man har kommit förbi meddelandet "sidan har hittats" i statuslisten längst ner till vänster och det istället står något i stil med "sidan laddas". Då har DNSen gjort sin uppgift men servern svarar helt enkelt inte av någon anledning.
 
Lägg in den statiskt så vet du säkert om de är dns eller inte. Själv har jag bara noterat att tex ww2.collectorcartrader.com har strulat ifrån Sverige med DNS hos vissa ISP. Förmodligen är de fler än jag med Telia som inte kan få uppslag på den adressen.

// Johan
 
Jag har också haft problem sen en dryg vecka tillbaka. Händer ofta att man får uppdatera sidan för att den ska visas. Har bredbandsbolaget och IE7.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.