Renovera och byggde ut huset för två år sedan. Sist la vi in laminatgolv i alla rum och när vi fick in möblerna syntes det att golvet va flammigt och gick inte få rent. Det är rent tills man går en gång på det för då blir det märken direkt.

Provade att ta hit en större städfirma som aldrig hade sett något liknande. De provade att "polera" med en stor golv maskin i ett av rummen det blev rent och fint. Tog på mig nya sockar gick en vända och golvet såg förjävligt ut.

Jag fick tillbaka hälften av golvets pengar och köpte ett annat golv. Firman som sålde det nya golvet sa att det va laminatgolvets roys roys 500kr kvd vilket jag tyckte va mycket då vi byte 140kvd. Men sagt och gjort. Jag byte golv igen och det vart bra ett år. Nu för varje dag stör jag mig mer och mer. Det blir äckligare för varje dag. Och det syns bara när fönsterljuset kommer över golvet.

Har provat rent vatten, ättika, laminat rent mm.

När golvet är nytvättat är det jätte fint men dagen efter är det samma skit igen.

Vist vi har två ungar på 3år så klart golven blir skitigt men inte på detta sätt? Försöker bifoga bils så ni ser.
Kök med nytt laminatgolv och vita skåp, golvet visar fläckar i direkt solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med mörkt laminatgolv som visar fläckar och märken i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Inredning i ett kök med vitt matbord och stolar, grått laminatgolv och en lekhörna med mjukisdjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Tack för snabbt svar. Jag fick tipset här på sidan första gången jag hade problemet så rekommendera de lite ättika eller bikarbonat i vattnet.

Men jag ska köpa Pergo Allrengöring medel och köra igenom sen alltid köra med vatten utan något annat trams. Kommer inte ihåg märker på Golvet tyvärr.
 
BirgitS
Okej, kraftigt utspädd ättika blir ju inte lika surt, men det är väl mest för att ta bort enstaka fläckar som är svåra att få bort, medan det i ditt fall verkar vara själva ytskiktet. Men att hålla ett golv i skick så att inget syns i släpljus är nog inte lätt.

Har det blivit någon sorts beläggning på golvet som går att skrapa bort med t.ex. en nagel?

Kan nog vara bra om du kan försöka hitta ett kvitto eller en orderbekräftelse där det står vad det är för golv.
 
Ska kolla upp golvet. Nix det är ingen som känns på golvet.
 
Har du fått något super tips? Mitt golv är exakt lika!!!!
 
  • Gilla
Hass Lars
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.