hej har fått rätt så dåligt resultat efter slutmålningen av innertak.

1 jag har bredspacklat hela gipstaket
2 primer
3 rollat två lager med helmatt färg http://www.tikkurila.fi/kotimaalari...asteen_mukaan/harmony_sisustusmaali.552.shtml

4 spacklade igen ojämnheter som jag upptäckte i efterhand. (i detta läget var taket inte flammigt)
5 rollade färg på de ställen jag spacklat
6 rollade alltihopa
7 taket blev flammigt

vad göra nu?

1 rolla för 4 gg?
2 slipa hela taket med grov sandpapper + rolla?
3 bredspackla taket igen+slipa + rolla 2gg?
4???
hjälp
6 r
 
S
du skulle inte ha spacklat på färdig färgen.
sen hur målar du?? korta sträcker eller hela rummets längd?
 
hej
rummet är ca 5.8m långt och 3.5m bred fönstret är på kort sidan, så jag rullar långt men kan inte ta 5.6m i ett svep, när skulle jag ha spacklat? denna rulle kör jag:
 
  • 081120111691.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
helst inte efter att du målat.
är den flammingt som linjer eller punkter.
säkert kommer någon säga att du ska spruta måla. inte använda rulle
 
Det var en sliten rulle, hur många gånger har du tvättat ur och återanvänt den?

En roller är så billig numera att man vinner åp att ta en ny varje gång, om det går långt mellan algren. Är det bara 1-2 dagar emellan lägger amn den i en palstpåse med färg och allt.

Att använda en tvättad rulle kan enligt min erfarenhet ge dåligt resultat.
 
Tjenare Läppglans! Inte ska du börja om och bredspackla taket en gång till!! Ditt problem är att det är för "torrt" målat skulle jag gissa. Tro mig..jag jobbar som målare o varit och fixat till flammiga tak åt ett antal kunder. I normala fall behövs inte ett gipstak bredspacklas, det räcker att skarvspackla det. Nr 2 på din lista:primer...Finns ingen anl..förutom att färghandlarn ska tjäna pengar. Spackling,grundning,isättning bättring och färdigstrykning räcker. Nr 4,5,6 är helt korrekt gjort...finns inte en chans i världen att se alla ojämnheter på en ommålad yta.Vad beträffa rulle så ska du DEFINITIVT INTE ha en ny rulle..den släpper en massa "flock" i taket. Skulle du bara ha en ny rulle så tvätta den med såpa och stänk ur ordentligt innan du andvänder den.Måla en gång till bara RIKLIGT med färg!! Tycker du ska måla det "korta" hållet på rummet. Det viktigaste är att det går vått i vått hela tiden. Ta det korta hållet och måla en halvmeter i taget, sluta inte förräns hela taket är klart!!! OCH MKT FÄRG!!! Va inte rädd för att lägga på färg och låt det inte vara torrt när du stryker ihop det så ska du se att du får ett kanontak!! Lycka till :O)
 
tack ska ni ha för hjälpen! målade om taket åt det korta hållet och nu tycker jag att det ser godkänt ut: bild tagen med en kass mobil kamera
 
  • Photo0327.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.