Hej!

Håller på att renovera ett släp men funderar vad jag ska välja för skiva? Har funderat kring durkaluminium då jag tänkte att det är slitstarkt när man ska transportera skotrar men prisbilden gör att jag funderar om det kanske finns något annat vettigt skivmatreal som ändå gör jobbet bra nog?

Vad har ni satt på era släp och är ni nöjda med resultatet? Flakbotten är ca 4×2,5 m
 
Ska du köra skotrar bör du iaf inte göra som mig när jag hade väldigt bråttom att få ett släp funktionsdugligt inför en flytt.

Jag tog dubbel spånskiva, satte aluminiumvinkel runt om som kantskydd och rollade sedan på utspätt trälim som regnskydd.

Ser inte klokt ut förstås, men det har faktiskt hållt i 3-4 år nu så jag har inte orkat göra något åt det.

Även jag kollade på durkaluminium, men skrämdes av priset.

S.k slitplyfa är ett alternativ som faktiskt är riktigt hållbart: https://www.bauhaus.se/slitskyddspl...e=1&gbraid=0AAAAADxd_kxAquwmCnhbYZBdzoGtZwvzW
 
V Vardagsrum skrev:
Ska du köra skotrar bör du iaf inte göra som mig när jag hade väldigt bråttom att få ett släp funktionsdugligt inför en flytt.

Jag tog dubbel spånskiva, satte aluminiumvinkel runt om som kantskydd och rollade sedan på utspätt trälim som regnskydd.

Ser inte klokt ut förstås, men det har faktiskt hållt i 3-4 år nu så jag har inte orkat göra något åt det.

Även jag kollade på durkaluminium, men skrämdes av priset.

S.k slitplyfa är ett alternativ som faktiskt är riktigt hållbart: [länk]
Så länge det funkar kan det aldrig vara helt fel 👍

Den skivan lät som ett vettigt alternativ, tack för tips 😊
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Z
Flakplyfa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.