Modernt vardagsrum med en vit dekorativ fejk kamin och ett skorstensrör, vedstapel bredvid och gallret för fläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Nu har jag en ny fråga. Detta är en ny fejk kamin, med insats och skorstensrör ända upp. Det vita är bara dekoration. Vi vill montera en fläkt innanför vita gallret som ni ser för att sprida värmen bättre. Är det någon som har ett bra förslag? Kan drivas med 220 om det behövs
 
Åsa Lund
En datorfläkt? De är platta och tysta
 
Jag har testat en liknande lösning, med datorfläktar, men de flyttade alldeles för lite luft för att det skulle göra nån märkbar skillnad...

Har du mätt temperaturen uppe i taket? När jag eldar i vår kamin blir det lätt 40-45 grader där, så nu har vi bara en vanlig "sommarfläkt" som rör runt luften för att jämna ut temperaturen...
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har testat en liknande lösning, med datorfläktar, men de flyttade alldeles för lite luft för att det skulle göra nån märkbar skillnad...

Har du mätt temperaturen uppe i taket? När jag eldar i vår kamin blir det lätt 40-45 grader där, så nu har vi bara en vanlig "sommarfläkt" som rör runt luften för att jämna ut temperaturen...
Det blir varmt, men jag vill ha någon som sitter innanför, så den inte syns
 
T Tohmmy skrev:
[bild] Hej!
Nu har jag en ny fråga. Detta är en ny fejk kamin, med insats och skorstensrör ända upp. Det vita är bara dekoration. Vi vill montera en fläkt innanför vita gallret som ni ser för att sprida värmen bättre. Är det någon som har ett bra förslag? Kan drivas med 220 om det behövs
Hej. Hade en precis likadan som din för typ 30 år sedan och satte i en fläkt med termostat. Det var nog en sk datorfläkt som jag satt vid gallret. Stoppade några år men den skulle nog ha suttit längre ner m.t.p. värmen. Hade även en snygg fembladig takfläkt och jötulkaminen värmde hela huset utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.