Hej! Har fått fläckar av järnvitriol på stora glaspartier (nytt glas, ny fasad behandlad med JV). Någon som har tips på hur man kan få bort dem? Tack!!
 
Hej! Har samma problem. Har gnuggat rejält med fönsterputs och det blir lite bättre men inte bra och mycket jobb. Har du hittat någon lösning?
 
Nej, har inte hittet någon lösning ännu men har bestämt ceriumoxid som ev ska kunna hjälpa.
 
E Ekalf skrev:
Nej, har inte hittet någon lösning ännu men har bestämt ceriumoxid som ev ska kunna hjälpa.
Ok, intressant. Dock undrar jag om man vågar gå på med slipmedel på mina fönster, har Skaala Frostfree fönster. Du får gärna uppdatera hur Ceriumoxiden fungerade.
 
Onsdagsnicke Onsdagsnicke skrev:
Ok, intressant. Dock undrar jag om man vågar gå på med slipmedel på mina fönster, har Skaala Frostfree fönster. Du får gärna uppdatera hur Ceriumoxiden fungerade.
hej,

jag har samma som dig Skaalas frostfree glas. Har du lyckats få bort fläckarna?
 
Jag testade på några ställen med riktigt fint polermedel och bilpolish och det verkar fungera. Har dock inte tvättat fönstren nu i vår och sett om man kan se någon skillnad där jag putsade. Har inte märkt någon skillnad gällande frostfree funktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.