Är det någon som vet hur man får bort en sån här fläck från vitlaserat golv??
Vi misstänker att fläcken kommer från vår Airfryer som vi hade rengjort med vatten och att det sedan droppat från Airfryer-handtaget ner på nya golvet.
 
  • Trägolv med vattenfläck nära en vägg, nedsmutsat, behov av städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träliknande golv och vit vägg med ett litet hål eller fördjupning nära hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
A Attbygga skrev:
Är det någon som vet hur man får bort en sån här fläck från vitlaserat golv??
Vi misstänker att fläcken kommer från vår Airfryer som vi hade rengjort med vatten och att det sedan droppat från Airfryer-handtaget ner på nya golvet.
Är det ett oljat golv? Försök med Oxalsyra.
 
  • Gilla
Attbygga
  • Laddar…
Ja precis oljat golv!
Funderade faktiskt på oxalsyra men är så rädd att den ska ta bort den vita ytan också. Golvet under var nämligen brunt innan vi vitlaserade golvet.
 
H
A Attbygga skrev:
Ja precis oljat golv!
Funderade faktiskt på oxalsyra men är så rädd att den ska ta bort den vita ytan också. Golvet under var nämligen brunt innan vi vitlaserade golvet.
Jag har gjort det på oljat vitlaserad Ask, prova med en liten bit först, alt. låt Oxalsyran ligga en kort tid i flera omgångar, skulle blir det skillnad så vitlasera den biten. Här blev det ingen skillnad med det finns heller ingen färg under.
 
  • Gilla
Attbygga
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Jag har gjort det på oljat vitlaserad Ask, prova med en liten bit först, alt. låt Oxalsyran ligga en kort tid i flera omgångar, skulle blir det skillnad så vitlasera den biten. Här blev det ingen skillnad med det finns heller ingen färg under.
Ska testa! Tack för tipset!:)
 
Testa lite med WD40.
 
  • Gilla
Attbygga
  • Laddar…
A Attbygga skrev:
Ska testa! Tack för tipset!:)
Nu har jag lagt oxalsyra på i korta omgångar. Det blev lite bättre men ser fortfarande fult ut då kanten av fläcken syns. Men ska testa en omgång till för det verkar funka! Före och efter bild.
 
  • Grå yta, cirkulärt märke, möjlig vätskefläck, odefinierbar textur, del av en struktur eller föremål, enkelt och abstrakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gråaktig vägg med en otydlig fläck eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jochi skrev:
Testa lite med WD40.
Tack! Får kanske testa de om oxalsyran inte gör sitt jobb. Eller så får jag bara lägga på lite ny färg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.