Har en golvmodell ll som fungerar utmärkt. Däremot vill inte internetstyrningen fungera. Någon med samma problem.
 
R
Vilken wifi adapter har du?
Jag har inga problem med adapter Mac-567if-e till min fh35.
Köpte min på eBay från polen för 900kr inklusive frakt. Mer än 50% billigare än från svenska återförsäljare:crysmile::rofl:
 
R RalleB skrev:
Vilken wifi adapter har du?
Jag har inga problem med adapter Mac-567if-e till min fh35.
Köpte min på eBay från polen för 900kr inklusive frakt. Mer än 50% billigare än från svenska återförsäljare:crysmile::rofl:
Exakt samma apparat.

När jag fotat in blurrutan säger appen icke registrerad. Och sen inget kul.
 
R
Du får nog förklara lite mer hur du gjort, du måste ju först se till att den kommer åt dit wifi innan du börjar med MELCloud appen.

Jag följde instruktionen där man sätter adaptern i AP mode, loggade in på den via min telefon och skrev in min wifi uppgifter.
Sen var det inga problem att lägga till den i melcloud appen.
 
Jag använde wps funktionen och fungerade utan problem.Tryck på wps knappen på routern och sedan med ett spetsigt föremål på funktionen på wi fi adaptern. Håll in en stund.
 
R
Nån som inte hade läst instruktionerna och trodde allt skulle funka magiskt av sig själv? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Laddat ner appen ställt in mode och funk enligt anvisning. Fotograferat baksidan och fyllt i uppgifterna boxen. Fyllt i min mailadress tryckt på nästa. Varvid en massa text dyker upp med rubriken Ej registrerad!
 
Gå in på www.mitsubishivillavarme.se och sen scrollar du längs ner på sidan och klickar på ”styr din värmepump”
Gå sen in på anvisningen som visar steg för steg, kanske är bättre beskrivet än manualen som följde med
 
Tackar
 
Nu har jag äntligen fått kontakt med nätet. Det var ganska krångligt att få den i wps mode.

Nu efterfrågas serienr och var finns detta?
 
R R Göran skrev:
Nu har jag äntligen fått kontakt med nätet. Det var ganska krångligt att få den i wps mode.

Nu efterfrågas serienr och var finns detta?
Om det är värmepumpens utedel så står det på höger sida på märkskylten.
På innerdelen finns märkskylten under eller på höger sida.
Ibland kan det vara trångt om utrymme så man kan då stoppa dit en telefon och ta en bild så man sen kan se.

Kan även stå på fakturan från återförsäljaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.