Jag ska sätta igen ett fönster och flytta ett annat så jag behöver byta en del av panelen på huset. Det är fjällpanel som är 145mm bred och jag kan inte hitta det någonstans. Det verkar knappt gå att köpa fjällpanel överhuvudtaget och hittar man någon så är den 120mm.

Någon som vet varför och kanske var man kan hitta?

I värsta fall går jag byta all panel på hela väggen till 120 men det känns onödigt dyrt och kommer se dumt ut när resten av huset är 145.

Bor i Stockholmsområdet
 
Jag köpte 22x145 fjällpanel från Hallsjö brädgård i Uppsala (tillhör nordströms) men fick gå via Beijer då Hallsjö inte handlade mot privatperson längre. Knepig panel att få tag på, men det går (eller gick då, 2020).
 
pjgb pjgb skrev:
Valbo Trä har den som produkt.
[länk]
Mejla dem och fråga om närmsta ÅF så kan du kontakta ÅF för att beställa hem ett paket.
Jag mailade Valbo och fick till svar att fjällpanel inte är något som bygghandlare brukar ha på hyllan och att jag skulle be dem beställa hem åt mig. De hade ett antal återförsäljare i Stockholm bla. XL, WOODY; Bolist, K-bygg, K-rauta, Beijer, Byggmax, Optimera etc.
 
Hej,
Av en slump kommer jag själv behöva några kvadrat av denna sort. Det verkar som om Xl bygg Håga har hemma för det mesta. Ligger i Haninge straxt norr om Tungelsta. Mvh Fredrik Andersson
 
F fredand44 skrev:
Hej,
Av en slump kommer jag själv behöva några kvadrat av denna sort. Det verkar som om Xl bygg Håga har hemma för det mesta. Ligger i Haninge straxt norr om Tungelsta. Mvh Fredrik Andersson
Klockrent det är rätt nära mig. Men där får väl inte privatpersoner handla?
 
Hmm, jag har varit välkommen i över 10 år. Men det står nog proffsbutik, men det har aldrig varit några problem att handla där. Funkar både med hemleverans eller om jag åker dit och köper enstaka grejjer.
 
Obs jag är privatperson. Jobbmässigt är jag i en helt annan bransch.
 
C
F fredand44 skrev:
Obs jag är privatperson. Jobbmässigt är jag i en helt annan bransch.
Nu vet jag inte vad gäller just XL-Bygg Håga, men annars brukar det inte vara något problem. I synnerhet inte om man lägger en lite större beställning.
 
Rickard.
M mrcooper89 skrev:
Klockrent det är rätt nära mig. Men där får väl inte privatpersoner handla?
Xl bygg är öppet och fritt för alla men likt Beijer, bygma m.fl så är inte listpriserna alltid så konkurrenskraftiga. Det lönar sig att ta offerter och prata med handlare när man köper mer än någon enstaka bräda för att få ner priserna.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
F fredand44 skrev:
Hmm, jag har varit välkommen i över 10 år. Men det står nog proffsbutik, men det har aldrig varit några problem att handla där. Funkar både med hemleverans eller om jag åker dit och köper enstaka grejjer.
Okej då ska jag kolla med dem! Tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.