Vi skall ha en Ifö sign vägghängd toalett och funderar nu på vilken cistern vi skall välja, Ifö eller Gerberit? Vad är bäst kvalitet?
 
Jag ska också ha en Ifö-toalett och jag väljer cistern från Ifö främst pga att jag vill att man ska kunna hitta reservdelar om 20 år. Idag finns reservdelar till Ifö-toaletter från 1950-talet.
 
Krilleman
Ska du ha en Ifö Sign toalett så är det lättast för dig att även ha en inbyggnadsfixtur från ifö! Håll dig till samma fabrikat! Lättare med ev garantifrågor...

Själv har jag ringt Ifö för garantifrågor några gånger när det uppenbart varit fabriksfel och dom har fixat det utan knussel några dagar senare, Dom har kontrakterade rörföretag som hanterar garantifrågor i hela Sverige. Funkar väldigt bra enligt mig! d^_^b
 
Redigerat:
Tack för svar! Är Gerberit ett sämre alternativ? Ifö har fruktansvärt fula spoltryckknappar och jag vill ha en som enbart verkar fungera om man väljer Gerberit...
 
Gerberit e både bättre och har snyggare knappar. Vet inte hur många ifö jag lagat på garantin.
 
Geberit är ett Schweiziskt företag som funnits sedan 1874 eller så.

Tillverkning sker huvudsakligen i Schweiz, Tyskland & Österrike

Borde borga för kvalitet

Dessutom kan du ju få WC Blok till Geberit, lite billigare i drift än IFÖ/IDO Fresh
 
Krilleman
Absolut har det varit en del dåliga detaljer på Ifös inbyggnadskonsoller, men det är åtgärdat!
 
Misse skrev:
Vi skall ha en Ifö sign vägghängd toalett och funderar nu på vilken cistern vi skall välja, Ifö eller Gerberit? Vad är bäst kvalitet?
Ifö är ett regionalt B-märke. Välj Geberit, eller Grohe.
 
Krilleman
Smaken är som baken :wow:
 
Jag pratade med rörläggaren idag och det verkar som om Geberit var ok att välja för hans del så det får nog bli en sådan eftersom det var den enklaste lösningen för att få den spoltryckknapp (en liten rund i metall) som jag ville ha. Tack alla för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.