Har tillverkat en tröskel i ek med en tunn skiva. Underlaget är dock ojämt och i olika nivåer. Testade att bygga upp underlaget med massonitbitar och limmade sedan på tröskeln men det blev inte bra.... Blev endel lim för att fylla ut och resultatet blev att tröskeln slog sig lite pga all fukt från limmet....:(

Finns det nån annan bra metod som man kan kleta på och sedan trycka tid tröskeln. Nått 2 komponents klet som härdar snabbt tex ??
 
E
Ta kort på hur det ser ut i dagsläget så blir det mycket enklare att komma med tips på hur det ska lösas.
 
Delvis demonterad golvlist och vägg där kablar och väggkonstruktion syns, vid ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand håller ett hörnstycke av en list nära ett ofärdigt golv och vägg där listverket ska monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte fukt utifrån? (ser ut som ytterdörr) som gjort att det slagit sig, ska ju till bra mycket lim för att det ska va orsaken.
 
Du kan dutta dit PY fogskum. När det har härdat (väntar minst 24 timmar) skär du av det med vass kniv till rätt nivå.
 
Betongspackel föreslår jag, finns flera olika bra och snabbhärdande med god hållfasthet och med utmärkta resultat. Fuktighet noll och ytjämnhet perfekt.
 
nä fukten kom nog från limmet, ingen fukt utifrån kanske lite kallt dock.. Ska testa ovan förslag
 
Jag som hantverkare hade sett till att palla upp underlaget, alternativt spackla. Sedan hade jag borrat och försänkt ett par snygga skruv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.