Hej!
Tänkte fräscha upp vår källare lite men behöver lite råd...

I dagsläget är golvet ett betong golv som en gång målats,men är jättefult och slitet idag, det tänkte jag måla, vilken färg skulle ni rekommendera till detta, detta gäller bastun,tvättstuga samt allmänna områden.
I tvättstugan ser väggarna ut som följer, 1 vägg med tapet, 1 är mur (mot pannrum), resten är panel.
I gillestugan är väggarna målade rosa!!! (panel.)

Tips och råd på vilka sorters färg och kulörer emottages tacksamt!!!!

:confused:
 
För golvet kan du använda en vattenlöslig golvfärg. Såvida du inte har ett enormt slitage på golvet.

Väggen med tapet är nog en putsad vägg också eller? I så fall kan du måla den med väggfärg. Alternativt silikatfärg om det är fuktvandring i väggarna.

Panelväggarna kan du måla med en snickerifärg. Glans och kulör bestämmer du naturligtvis själv.
 
På bastugovlet hade jag INTE målat med annat än oljefärg.
Lösningsmedlet kan dock vara vatten. Men det ska INTE vara någon "plastfärg".

Panelen kan du om du vill måla med snickerifärg. Och det är nog även det som blir snyggast... Men visst kan du måla med vanlig väggfärg om du hellre vill det.

Muren grundar du först och vad det gäller tapeten så bör du göra lämlig åtgärd innan målning.

Färgförslag?

S 0802-Y på väggar och S 3502-Y på golvet.

Vitt och grått.. Men dead nice och ffa. fräscht.
 
Toaster skrev:
På bastugovlet hade jag INTE målat med annat än oljefärg.
Lösningsmedlet kan dock vara vatten. Men det ska INTE vara någon "plastfärg".

Panelen kan du om du vill måla med snickerifärg. Och det är nog även det som blir snyggast... Men visst kan du måla med vanlig väggfärg om du hellre vill det.

Muren grundar du först och vad det gäller tapeten så bör du göra lämlig åtgärd innan målning.

Färgförslag?

S 0802-Y på väggar och S 3502-Y på golvet.

Vitt och grått.. Men dead nice och ffa. fräscht.

Tack!
Ja jag var inne lite på grått och vitt !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.