Har en källartrappa som inte är så vacker.
Ska lägga trägolv som ska fortsätta ner i denna trappan.
Men känner att den behöver fixas till innan detta. Har varit limmad matta på den innan. Har slipat den, så den är skapligt slät. Men ändå långt ifrån bra. Lös färg på sina ställen som släpper om man börjar skrapa på den, mycket lim som sitter kvar etc.

0Pbl6kZ.png
MaAu12p.png
tudtkWi.png

Hur hade ni gått vidare?
Jag tänker lite om man skulle ta en lackfräs och köra av vad man kommer åt.
Sen kanske flytspackla varje trappsteg väldigt tunt så att de är släta och i våg. Eftersom det kommer golv ovanpå, så borde det bara behöva bli slätt och inte vara super hållbart?
Rätt eller fel tänkt?
Hur hade ni gjort?
 
M Mortsken skrev:
Har en källartrappa som inte är så vacker.
Ska lägga trägolv som ska fortsätta ner i denna trappan.
Men känner att den behöver fixas till innan detta. Har varit limmad matta på den innan. Har slipat den, så den är skapligt slät. Men ändå långt ifrån bra. Lös färg på sina ställen som släpper om man börjar skrapa på den, mycket lim som sitter kvar etc.

[bild]
[bild]
[bild]

Hur hade ni gått vidare?
Jag tänker lite om man skulle ta en lackfräs och köra av vad man kommer åt.
Sen kanske flytspackla varje trappsteg väldigt tunt så att de är släta och i våg. Eftersom det kommer golv ovanpå, så borde det bara behöva bli slätt och inte vara super hållbart?
Rätt eller fel tänkt?
Hur hade ni gjort?
Hej!
Hur gick det med trappan?
Jag gissar på att den är färdig vid det här laget och att det finns några snygga bilder och en byggbeskrivning till hands numera?! 😃
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Hej!
Hur gick det med trappan?
Jag gissar på att den är färdig vid det här laget och att det finns några snygga bilder och en byggbeskrivning till hands numera?! 😃
Det gick bra tycker jag :)
Köpte ett gäng stämjärn på Biltema och hackade skrapade loss.
Översta steget som var lite högre högg jag ner och flytspacklade så det var i nivå med golvet.

Resultatet blev så här:
Trappa med trästeg, vit räcke, inomhusmiljö, hängande växt i kruka, parkettgolv, fönster med gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trätrappa inomhus med räcke, soligt fönster, enhetlig vit vägg, skuggspel, modern minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Det gick bra tycker jag :)
Köpte ett gäng stämjärn på Biltema och hackade skrapade loss.
Översta steget som var lite högre högg jag ner och flytspacklade så det var i nivå med golvet.

Resultatet blev så här:
[bild]
[bild]
Snyggt jobbat 😍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.