O
Då jag är en amatör kombinerat med ojämna väggar så blev taklisternas hörnor inte helt perfekta. Funderar på om man kan spackla och måla över eller kommer det att spricka? Har vit silikonfog också men den är ju inte riktigt rätt vit/gul färg och måla på silikon blir ju sådär.
 
O
Väggmöte i hörn med lister. Synlig spricka på vägg, behov av reparation. Vitmålade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sånhär skarv t ex.
 
O
Ingen som har något tips? Såndär latex/akrylfog kanske kan vara något, är tydligen övermålningsbar. Samtidigt verkar det vara rena giftet. Dödligt vid hudkontakt?! https://www.byggmax.se/latexfog-bostik
 
  • Skärmdump från Byggmax-app: varningsikoner, farokoder, hälso-, miljörisksinformation för olika ämnen.
O
Det ser ut som en väldigt stor springa, troligen för stor för latexfog. Jag skulle nog tejpa kanterna noga och spackla i med tex kemiskt trä som är tvåkomponent. Tunt lager med latex utanpå sen färg.
 
  • Gilla
Ocuf
  • Laddar…
coconut
Latexfog går bra att använda, den går att måla över. Det går dock inte att slipa.

Tec7 är en MS Polymer som du kan använda annars. Den går att måla och slipa om man skulle vilja.

Men med nån form av fog blir det nog i alla fall ett bättre resultat än vad du har idag. Undvik silkon dock till detta.

Det är mina tips!
 
  • Gilla
Ocuf
  • Laddar…
O
O OMathson skrev:
Det ser ut som en väldigt stor springa, troligen för stor för latexfog. Jag skulle nog tejpa kanterna noga och spackla i med tex kemiskt trä som är tvåkomponent. Tunt lager med latex utanpå sen färg.
coconut coconut skrev:
Latexfog går bra att använda, den går att måla över. Det går dock inte att slipa.

Tec7 är en MS Polymer som du kan använda annars. Den går att måla och slipa om man skulle vilja.

Men med nån form av fog blir det nog i alla fall ett bättre resultat än vad du har idag. Undvik silkon dock till detta.

Det är mina tips!