Ja nu när den gamla oljetanken äntligen åkt ut så börjar man fundera på att fixa till väggarna i källaren. Idag är det lite öststat-varning därnere. Väggarna är gjutna där man tydligt ser var varje bräda i formen varit. Skillnadet upp till 10 mm kanske. Är det ngn som vet hur man ska göra för att få till dem så att man kan måla? Funderar på att försöka få på puts (putsbruk i säck som blandas med vatten) men det kanske är för svårt om man inte har gjort det tidigare? Andra sätt?
 
Putsa är inte lätt men det går skitfort för en som kan!

Om det är betong brukar en del murare prima med betongvatten eller betongslam som grund om det är fråga om hård betongvägg, sedan slänger/kastar dom fast putsbruk (som då måste ha rätt konsistens) och därefter putsar dom när bruket torkat "lagomt" och det har det när dom tycker det "känns bra" mao en hel del erfarenhet är bra. Den murare jag fick tag på fixade 12 m2 på 3 timmar! men då hade jag rensat bort allt löst innan.
 
Jag har putsat en del för egen räkning och som Lymmeln säger det tar tid för den som inte kan. Jag har mer tålamod än pengar :)
Jag hade sett till att få bort färg osv och sedan bett offert på arbetet från en firma. Lång rätskiva är bra att ha ifall du inte tänkt sätta några lister att dra av efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.