Hej,

Funderar på att fixa till innertaket på ovanvåningen (se bild). Just nu är det någon slags panel och vi är inte helt förtjusta i utseendet. Alternativ är att måla om det (phuuu ca 45 m2 yta) eller att fräscha upp det med Huntonit innertak istället, vilket verkar vara lagom svårt att göra själv.

Min fråga är, skulle huntonit plattorna gå att skruva ovanpå befintliga paneller? Någon speciell anledning varför det inte går eller är en dålig ide? Nu har vi högt i tak där, så ett till "lager" på 13mm eller så gör varken till eller från. Att riva allt först blir onekligen mycket mer jobb, men finns det goda skäl att göra det, så får det bli så.

Tack på förhand
 
  • Snedtak med befintlig panel som ska uppdateras, paneler möter vitmålad väggkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Går hur bra som helst att fästa i taket , men tänk på att inte ha för stor skruv , kan spräcka panelen om den är tunn , annars ingen fara , själv hade jag korta gipsskruv , lite stor skalle , klämde ut kanten , om man satte den för långt ut , blev en bula och svårt att knacka in nästa skiva
 
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
Gött, då ingen annan verkar såga min plan, så kör vi på det. Tack för svaret (y)
 
Måla vit takfärg 2 ggr, först grundfärg skulle jag gjort.
 
Hej Jonatan

Jag har funderat på det (har målat det för hand i ett annat rum), men det var inte roligt för fem öre. Det tar tid och detta är förhållandevis stora ytor. Rollern kommer inte in mellan ribborna ordentlig och då blir det pensel att bättra med.

Har faktiskt ställt en annan fråga i sprutmålar tråden när det gäller Wagners airless sprutor som jag tänkt använda i andra sammanhang, så beroende på om det blir köp av en sådan eller ej, så kan jag tänka mig måla "för hand".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.