Har ett växthus på ca 2,5x4,5m som jag tänkt fixa iordning lite i.
Just nu är det jord som ”golv”. Har tänkt lägga betongplattor i hela växthuset och sen bygga växtlådor som står på betongplattorna.
Hur gör jag för att få till underlaget? Räcker det med att lägga markduk direkt på jorden som är där nu och sedan betongplattorna på så länge man ser till att det är rakt?
Eller måste man hålla på och gräva ut jord och sedan i med markduk och sedan fylla upp med stenmaterial eller liknande?
 
E Ett fisk skrev:
Har ett växthus på ca 2,5x4,5m som jag tänkt fixa iordning lite i.
Just nu är det jord som ”golv”. Har tänkt lägga betongplattor i hela växthuset och sen bygga växtlådor som står på betongplattorna.
Hur gör jag för att få till underlaget? Räcker det med att lägga markduk direkt på jorden som är där nu och sedan betongplattorna på så länge man ser till att det är rakt?
Eller måste man hålla på och gräva ut jord och sedan i med markduk och sedan fylla upp med stenmaterial eller liknande?
Hej

Allt beror på vilket slutresultat du vill ha.
Vill du ha det riktigt bra och att det inte ska röra sig så gräv bort jorden, dit med grus, packa gruset och sand mm.
Annars krattar du bara till det så rakt och jämnt du kan, dit med plattorna och känner dig nöjd med det.
 
hsd
Jag rensade bara växlighet strödde ut sand och la på marksten, ibland kommer något enstaka ogräs upp i skarvarna men det är lätt att dra bort , har legat i drygt 10 år nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.