Jag har tänkt att äntligen, vi har bott här bara 32 år, fixa till mina gjutna källarväggar. Både inner- och ytterväggar har gjutits och finishen är inte så bra. Man ser tydligt de olika bredderna på bräderna som använts i formen och det är inte vibrerat så jättebra heller. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta detta men jag tänkte först slänga på lite putsbruk som jag försöker att få ganska slätt, för att därefter spackla det helslätt med husfix så att det blir fint att måla. Vad tror ni om detta? Observera att jag tänkt göra jobbet själv och är ingen putsguru på betongputs :)
 
Köp Serpo 135 och skaffa dig en rejäl Stålskånska så kan du tunnstryka väggarna. Ta på bruk på skånskan, sätt den längst ner på väggen och dra den uppåt medans du stryker av putsen. Det är inte svårt ens för en nybörjare. Jag gjorde det i min källare (nybörjare) och kunde måla direkt på sedan. Kalkfärg är bra att måla med i källare så att fukten kan vandra.
 
Jag har börjat att putsa lite smått,men jag tror inte det blir så slätt och bra så att man kan måla direkt på. Kan man använda husfix för att få väggen helt slät, eller blir den för tät då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.