Hade snickare här som byggde ihop min tvättstuga och bad dom med hjälp av tydliga skisser att "bygga in" skåpen, men resultatet blev...inte som jag tänkt. Jag var utomlands när det skedde men min far hade skissen tillgänglig men var ju uppenbart något fel i kommunikationen. Oavsett vad, så orkar jag inte hålla på o fixa en annan snickare som faktiskt förstår . såå jag tänkte ja ja jag kan fixa det själv.

Men så nu till problemet. Det är två väggar jag har skåp på, den ena har en täcksida (väntar fortfarande på en till täcksida, tack Marbodal, leverans skulle ske i Maj 2023 men väntar ännu..) så det ska sitta en till täcksida på vänster. Denna täcksida ska då gå till taket, o så ville jag ha en bit trä mellan dom då som jag sedan skulle måla o lacka så det ser ut som ett stort, högt skåp. Men nu har de ju gjort som det ser ut på bilderna istället, samt det andra skåpet på den andra väggen är gjord på samma sätt FÖRUTOM att den täcksidan är sågad! Så på den sidan bör jag ju måla "träbitarna" i samma färg som väggen.
Bild på skåp med textanvisningar om problem och placering av täcksida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett svart skåp med en synlig passbit som inte är fullt intryckt mot väggen. Text "Skåp 2" syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så dilemmat är, bör jag

1. Ta ner täcksidan som går till taket, såga den, sätta upp igen, sätta upp en träbit och sedan måla träbitarna i väggfärg?
2. Låta täcksidan va kvar, vänta på nya täcksidan till andra sidan, sätt upp, på nåt sätt sätta en ny träbit framför den redan ditsatta träbiten (horisontellt över skåpen) o sen måla i samma färg som skåpet?

Om jag gör 1. behöver jag ju inte göra så mycket mer än måla det andra skåpet på den andra väggen, men om jag gör 2. måste jag ju matcha det så då får jag sätta upp nya bitar, plus att den täcksidan redan är sågad så det e ju lite fult.. orka beställa ännu en täcksida typ..

Så lutar åt 1. Men hur sätter man upp en sån träbit? vad heter det ens, passbit typ? vilket material är det? hur fan ska jag sätta upp en passbit i det mellanrummet mellan väggen och skåpet ända upp till taket på skåp nr 2?

tack för svar alla
 
Enklaste är väl att säga till hantverkarna som var där att komma tillbaka och göra jobbet klart enligt spec.
 
A
aldrig bra att åka utomlands...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.