Vårat tryck går ner till noll hela tiden. Vad kan detta bero på?
Kan det ha med luftning å göra, hur luftar man lr tillsätter luft till systemet?

Har läst alla forum jag hittar, men är tveksam ändå.
 
Tappar den alltid trycket så finns det en stor risk att det läcker någonstans.
Luftar gör du på elementen.
 
Har du tryckexpansionskärl och systemet nyligen är tömt och påfyllt igen så kan det ta evigheter att lufta ur systemet och få stabilt tryck.
 
Usch...faller trycket till 0 så har ni troligtvis en läcka någonstans...... om man har luft i tätt system faller inte trycket..
Jag skulle börja kolla alla skruvkopplingar sen gå på alla lödställen....finns ju också en risk att acken läcker oxå
 
Eller så är det bara inget luft i exp-kärlet..(.Membranet)....Eller så är det sönder...
Tips! Kolla om det kommer vatten från ventilen under.....
Kommer det luft .(.men bara lite grann) skall förtryckert vara ca 0.5 bar

Nu när man inte kör nån värme (vattnet är kallt) i systemet allt är avstängt brukar trycket gå ner ..Också;)

Mvh
 
C
Går trycket upprepade gånger ner till 0 är det högst sannolikt en läcka ut mot luften. Om trycket däremot konstant skulle öka är det oftast påfyllningsventilen eller varmvattenberedaren/slingan som läcker, vilket inte är lika uppenbart när man letar efter felet.
 
Har du tryckexpansion så kan trycket mycket väl hamna på noll om luften i den inre blåsan är borta (sk förtrycket).
Du kan t.o.m. få undertryck eftersom systemet blir stumt och vattnets volym ökar/minskar vid varierende temp.
Fyll i luft i "bilventilen" på kärlet medans du håller säkerhetsventilen öppen.
Ventilen måste vara öppen för lufttrycket i blåsan måste vara 0,5bar (oftast) utan vattentryck.
Sedan fyller du på vatten till 1 bar eller så, sen ska det nog blir bra :)
 
Redigerat:
PS Ta PX-21:s råd ,och kolla att det inte kommer vatten ur bilventilen först, gör det det, så måste ni byta kärlet DS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.