Hejsan vi skall fixa iordning vårt badrum, med tanke på att lägenheten var så billig och en renovering skulle kosta lika mycket som lägenheten själv så kommer vi bara måla om väggarna, installera
http://www.ido.se/produkter/tvattstall/tvattstall-for-bankskiva/ido-tvattstall-11166/7189/

Och trycka in en kombi maskin under.
Ev byter jag ut ett par plattor i taket mot basform målar vitt och trycker i led spottar som kopplas till dimmer.

Men frågan är jag kommer ju få byta konsoler och sätta don nya högre troligtvis för att få in tvättmaskinen. Så nya hål i väggen är ett måste, väggen är plastmatta och betong, men jag bryter ju tätskiktet där hur löste jag det smidigast?
Massa massa silikon eller?

Har ni andra tips?
Tack.
 
Finns det ens något tätskikt bakom, förutom själva mattan?
Hur gammalt kan badrummet vara?

Tätning med silikon är ju den traditionella varianten.
Då hålen väl sitter under handfatet (och bakom tvättmaskinen) lär de väl dessutom vara ganska skyddade.
 
Du har helt rätt det tätskikt som finns är plastmattan.
Så in man massa silikon i hålet i med plugg och på plats med resten så är jag i hamn?
 
Ja, det är som sagt den traditionella varianten.
 
Finns det något som man kan använda som går att måla över?
Jag har sett 7tec som funkar istället för Silicon som går att måla över.
Men 7tec fäster inte på pp och liknande plaster så misstänker att den inte kommer fästa på mitt tätskikt alltså plastmattan.
Finns det något alternativ som går att måla över?
Finna ju latexfog osv men är de godkända för att täta tätskikt?

Saken är ju att det kommer bli en del hål i väggen just eftersom de som gjort badrummet från början inte har tänkt alls och satt upp saker på helt idiotiska ställen.
Detta måste jag nu rätta till och visst finns det vit silicone men det kommer ju synas att det är lagat sen eftersom det inte kommer gå att målas över. Eller kommer det gå att måla över så små hål i alla fall?
Tanker mig att det utanför hålat kanske håller ihop det lilla över hålen?
Vad tror ni?
 
Måste få lite svar av er.
Jag testade att måla en lite avskild yta i badrummet. Men mordsjö robust.
Tvättade först ytan med yes men inget annat. Det har nu suttit på i två dygn och har torkat, inget kladd ingenting.
Men sedan tog jag min nagel och skrapade lite och det blev en reva i färgen, fortsatte gnugga med fingret och all färg går att skrapa bort.
Vad betyder detta, är det lönlöst?

Eller hur skall jag göra för att få till det riktigt?
Tack.
 
Cascos AquaSeal är övermålningsbar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.