Hej!

Vi har för ett halvår sedan blivit ägare av en villa på landet med tillhörande lada. Delar av ladan är isolerad (garage med gjuten grund och ett gym med oklar grund), typ två tredjedelar. Den sista tredjedelen har delvis gammalt tjockt ladugolv och delvis öppet ner till marken, som är jord/grus.

Nu skulle vi vilja fixa så det blir golv i hela utrymmet. På sikt skulle vi vilja isolera hela ladan så vi vill göra rätt med golv och grund från början så vi slipper göra om sen.

Men frågan är hur man ska göra? Det är typ en decimeter kanske två mellan marken och det golv som finns vilket jag har förstår är lite (jag är glad nybörjare så jag kan ha förstått fel). Men om man gräver ut så blir det ju som en grop i ladan, lägre än omgivande trädgård. Rinner inte vatten in då? Ska man istället försöka regla upp golvet högre upp? Då blir det inte jämnt med garaget men kan man väl leva med kanske.

All information mottages tacksamt!

Här är några bilder, kan ta fler om det behövs.

En delvis isolerad lada med blandning av gammalt trägolv och jord/grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av en lada med en lucka i golvet där man ser ner till jord/grusbotten, bredvid en vit dörr och en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis uppriven del av ett gammalt ladugolv med synligt jordgolv och en gasflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på grusmark vid kanten av en svartmålad trävägg, potentiellt underlag för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt tjockt trägolv i lada med solljus som lyser igenom sprickorna och en vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O oscarthorn skrev:
Hej!