Jag vet inte om jag egentligen skall ställa denna frågan i byggnadsvårdsforumet, men eftersom det är ett gammalt fönster så börjar jag här.
Vi håller på att renovera vårt kök. I fönstret så såg vi att det var lite buckligt och lite löst och maken börja slita lite och vi kunde då se att nederdelen av fönstret består av glasfiberremsor och spackel. Nu funderar vi på hur vi ska reparera det hela. Det skulle vara trevligare med något annat än glasfiberremsor och spackel. Att lägga dit brädor fungerar inte det är för lågt helt enkelt. Några idéer eller förslag?? Bild bifogas.
 
  • Fönsterkarm.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bara att spackla igen, igen.Om du vill ha det plant. Som tur är, är det inte fönster karmen utan fönster brädan. Dom som har gjort det där som ni har tagit bort har bara misslyckats att få det plant. Ny glasfiberremsa och spackel igen. Lycka till
 
Men kommer det att hålla om man har en blomkruka som läcker lite vatten?
 
Om du målar med en färg som tål vatten. Så ska det gå bra.
 
Då får vi testa det. Tack.
 
Du kan också passa in en bit oljehärdad masonit, som täcker hela fönsterbrädan och karmen. Den tål spill och är alldeles slät.
 
Finns det sånt också? Det finns så mycket material man inte känner till. Får kolla efter det också i helgen när vi ger oss ut och letar material.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.