Har ett Fogelsta LS650 (obromsat) med de lite lägre lövhäckarna (50cm).
Kör mest med mina MC på det men med nyinköpt hus så lär det användas till så mycket mer.

Det jag saknar är invändiga lastöglor samt någon form av kapell (ett enklare regnskydd).

Kan man själv montera invändiga lastöglor på ett sådant släp och räkna med att det håller?
Hur monterar man dom i så fall (genomgående bult med stora brickor eller skruva direkt i lastgolvet)?
Måste man sätta dom på speciella ställe eller man kan montera dom lite var man vill?

Sen tar jag tacksamt emot tips på hur man själv kan fixa ett hyfsat billigt kapell. Tänkte mig en presenning liggandes över lövhäckarna och sen stroppar som fäster det. Går det att lösa eller blir det mest problem?
Jag vill dels kunna skydda saker om man någon gång ska köra när det regnar men även skydda det när det står parkerat eftersom det kommer få stå ute.

Alla tips välkomnas och om någon har bilder på hur ni löst det hade det varit ett extra plus
 
Hej Dede77.. Hur bra det blir med hållfastighet på öglor man monterar själv vet jag ej.
Jag har själv en obromsad kärra med lövhäckar som jag antingen sätter ett lastnät över eller en vanlig pressenning vid dåligt väder. Det fungerar bra om man spänner fast den ordentligt så den inte åker av när man kör.
 
Perfekt
Är det en vanlig lättviktspresenning eller en rejäl byggpresenning du använder?
 
Sällar mig till Dede77's fråga om kapell eller presenning då vi också kör ett F650. Kollade på orginalkapellet och det skulle kosta runt 6000 kronor hos vår handlare.. :screwy:
 
Jag har bara använt lättviktspresenning.
På vintern har jag även lagt några reglar över släpan så jag har fått en v-form (upp och nervänd) så vattnet rinner av och inte samlas i en stor pöl som kan brista.
 
Jag har exakt samma vagn. Jag har satt mina invändiga öglor på sidolämmarna. Jag använde öglor med två fästhål och monterade dem med rostfria skruvar med sexkantskalle och låsmuttrar (på utsidan) De har suttit bergfast i 8 år, och jag spänner hårt i dem. Öglor i golvet kommer att irritera ihjäl dig. Vidare har jag ett så kallat kartonglock i tjock PVC-duk. Det har tagit skada av solljuset under de 8 åren, och jag har nyss vänt på det så att den fina sidan är utåt. Det klarar nog några år till. Locket kostade ca 1600 SEK. Lämmarna är höjda med två st tryckta trallbrädor 21 x95, som sitter fast i stoplpar i hörnen, gjorda av fyrkantsrör som jag har skruvat fast DIN-skenor på, alltså såna skenor som man har i elskåp.
 
mattiasp skrev:
Jag har exakt samma vagn. Jag har satt mina invändiga öglor på sidolämmarna. Jag använde öglor med två fästhål och monterade dem med rostfria skruvar med sexkantskalle och låsmuttrar (på utsidan) De har suttit bergfast i 8 år, och jag spänner hårt i dem.
Har du möjlighet att ta något foto och slänga upp var på sidolämmarna du satt dom? Eller lite mått så man har något att utgå från.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.