Hej!

Är det någon som har bilder på Fiskarheden - Svanen? Gärna information om ändringar planlösning, priser mm

Mvh
Tobbe
 
Ingen som har bilder eller lite information om Svanen?

Mvh
Tobbe
 
Jodå!
För ett år sedan eller så var jag och tittade i ett nybyggt Svanen-hus som var till salu. Huset kändes väldigt gediget till skillnad från en del andra kataloghus. Kanske beror det på att det är ett lösvirkeshus. Hur som helst är det en av de husmodeller jag helst skulle bygga om jag fick välja. (Vi köpte inte huset vi tittade på pga att tomten var konstig och hade bullrigt läge.)

Jag har en offert på Svanen från oktober framför mig - vad vill du veta?

Angående planlösningen skulle jag definitivt ta bastu uppe och sedan placera dörrarna till sovrummen så att man vid framtida behov (t.ex. tre barn) skulle kunna dela av allrummet och göra ett sovrum till.

Generellt tycker jag att Svanen har en bra planlösning, den uppfyller alla mina grundkrav: arbetsrum/gästrum på entréplan, kök med matplats, plats för matsalsbord i vardagsrummet, rejäla arbetsbänkar i köket, grovingången ligger nära en toalett, tre sovrum på övre plan samt plats för bastu.

Funderar du på att bygga ett Svanen?
Hälsningar Zelda.
 
Vi ska börja bygga till våren, just nu lutar det åt ett Svanen. Ska förhoppningsvis få kika på ett i veckan, väntar på svar från säljaren.

Fiskarheden känns påkostade och vi har fastnat för planlösningen, känns kanon. Bara hoppas man inte blir besviken när man får se det "live".


Mvh
Tobbe
 
Har byggt men inga bilder. Vi har ändrat en massa i planritningen, vänt hela BV, byggt ut osv osv....


får se om jag hinner ta lite bilder...

Men vi är supernöjda, rejält och snyggt.
 
Vore väldigt kul med lite bilder ;)

Vad har ni ändrat på planlösningen och byggt ut?

Är det några problem och spegelvända entréplanet? Passar bättre med tomten....

Måste försöka bestämma oss så fort som möjligt, hotar med prishöjning med ca 2-3 procent efter nyår.

Mvh
Tobbe
 
Vad vi ändrat? Oj...ska försöka förklara...
Entre. Trappan till vänster upp. Köket direkt till höger. Rakt fram vardagsrum i vinkel som är utbyggt med 9 m2 under balkongen som är flytttad från framsida till baksida.
Till vänster från hall tvättstuga, badrum och ett sovrum.
ÖP när man står på översta trappsteget: Till vänster 2 sovrum och mitt emellan dem en klädkammare.
Rakt fram ett allrum med utgång till balkongen.
Gå 3 steg åt höger och du har badrum med bastu till höger och rakt fram har du två sovrum . Allrum och badrum ligger alltså i utrymmena med full takhöjd på ÖP.

Ett försök till beskrivning men ska försöka fixa några bilder!
 
Ojdå, det var mycke ändringar... Är det några bärande innerväggar? Eller går det bra och flytta omrking på väggarna hur som helst.

Vore väldigt kul med lite bilder! :)

Mvh
Tobbe
 
Hittade denna sida här på forumet för ett antal månader sedan: http://www.hellmark.se/huset/

De bygger ett FH Svanen. Kanske kan ge några idéer.

/Sahara
 
Tackar tackar! Kul med lite bilder... =)

Mvh
Tobbe
 
Vad kostar ett Svanen med totalentrepenad?? Hur fort räknar FH att det tar att bygga och hur hög är standarden?
 
Såg inlägget först idag... Vet inte vad totalentreprenad kostar, vi skall göra det mesta själva.

Tycker standarden är väldigt bra, känns väldigt "rejält". Allmogelister, panel i alla innertak, fina spegel innerdörrar mm mm. Och väldigt lätt och göra ändringar i planlösningen, har bara bra erfarnenheter av FH än så länge. Men å andra sidan har inte vi fått varåt hus än, så man ska inte säga för mycket.

Mvh
Tobbe
 
Maria_W skrev:
Vad kostar ett Svanen med totalentrepenad?? Hur fort räknar FH att det tar att bygga och hur hög är standarden?
Totalpriset beror väldigt mycket på hur mycket man gör själv och om man har vänner som ställer upp. Standarden är genomgående hög, allt känns gediget och eftersom man bygger ihop huset på plats slipper man problem som kan uppstå med modulbyggda hus. Man får nog räkna med att bygget tar ca 20 veckor.
 
Bygger en Svanen nu ....börjar bli klar nu ;D.
Det tar lite tid och bygga när man gör allt själv.
Vi ändrade bara lite på planlösningen, byggde ut hallen under balkongen så att ytterdörren inte kommer precis vid trappen, vridit på vardagsarummet längs kortsidan och köket rakt fram innanför hallen samt ingen vägg mellan kök och vardagsrum. ÖV fällt in duschen i klädkammaren och inbyggda garderober i alla sovrum.
 
landblom skrev:
Bygger en Svanen  nu ....börjar bli klar nu ;D.
Det tar lite tid och bygga när man gör allt själv.
Vi ändrade bara lite på planlösningen, byggde ut hallen under balkongen så att ytterdörren inte kommer precis vid trappen, vridit på vardagsarummet längs kortsidan och köket rakt fram innanför hallen samt ingen vägg mellan kök och vardagsrum. ÖV fällt in duschen i klädkammaren och inbyggda garderober i alla sovrum.
Vad landar ni på för slutpris tror ni?? Vad fick ni för pris av FH på totalentreprenad??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.