Nån som byggt med fiskarheden, och byggt deras hus domherren? Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter och bilder? ;)
 
Ingen som har mera bilder på fiskarheden domherren. Vi håller på att bygga nu, skulle vara kul med mera insperation...

//Carolin
 
Fina bilder! Jag har gjort en hel massa undersökningar, mest efter prefab-hus. Men så hittade jag Fiskarheden. Verkar vara ett mycket bra alternativ och de flesta som har byggt det verkar mycket nöjda. Men priset... det verkar ju så vansinnigt billigt. Visserligen ingår väl bara skalet i stort sett, eller hur? Byggde ni mycket själva? Är lite nyfiken på vad slutprislappen blev? Ni som har byggt, har ni lust att dela med er?
 
Jätte fina bilder. Tack!
 
Hej på er som byggt Fiskarhedenhus! Jag (liksom en tidigare skrivare) är också lite nyfiken på vad egentligen slutprislappen blev för era hus. Vad jag förstår ingår allt material, förutom grunden, men INGEN montering. Stämmer det?
 
Snailman
får väl vänta på de som vet, men jag är ganska säker på att tex badrumsporslin inte ingår tex...
 
A
Stomresning och allt annat arbete kan man köpa till via olika åtaganden. Porslin itll badrummet läggs såvitt jag förstått det hela med i vvs entrepenaden och ingår alltså inte i grundpriset på huset. Varför inte kolla direkt med FH?
 
Som tidigare talare.
Det ingår ingen VVS i prislappen från FH!.
Men man kan prata med FH om entrepenörer som de har samarbete med.
 
Vi tittar på Fiskarheden, verkar vara en bra lösning då vi vill göra mycket själva. Men hur mycket kan man egentligen ändra i deras modeller, utan att det blir ny modell och ett annat pris pga projektering från FH sida. Nån som har erfarenhet?
 
Enklast är nog att du kontaktar ett säljkontor, men jag tror inte det behöver bli att kosta galet mycket mer om du så vill bygga en helt egen modell.
 
Hoppas inte det! Har en ganska brant tomt, så kommer vilja ta hjälp av en arkitekt för att utnyttja den på bästa sätt. Ska höra med FH om de är ett bra alternativ för en sådan lösning...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.