Jag är på jakt efter en riktigt duktig finsnickare/firma som kan rita upp och bygga ett platsbyggt traditionellt tidigt 1900-tals kök liknande Kvänums Broby:

http://www.kvanum.com/kitchen/tradition/broby-soft-white-2/{87E81CFB-BE84-4DE4-B95A-EF1928F7AB2D}

(kopiera länken för inspirationsbild)

Någon som har byggt något liknande och har någon trevlig kontakt att förmedla? Jag vill gärna få tips på någon lokalt som man kan ha en bra dialog med.

Tacksam för alla tips jag kan få! (Även utsocknes såklart)

:)
 
W
Vi har gjort detta. Snickeriet var Allarängen och de är fantastiska. Gör galet bra kök, dörrar samt fönster till riktigt bra priser. Har skrivit lite om detta här på forumet.
Priset blev 1/3 mot kvänum/lidhult med bättre kvalitet och material.
 
  • Wow
JEGS
  • Laddar…
Hör med Strömsdal kök i Borås.
Dom är duktiga.
 
Hej,

Då skall du definitivt ta kontakt med DS Snickerier och Inredningar i Åsa. Dan Samuelsson har drivit sin verksamhet i över 25 år med precis det du söker, finsnickerier i inredningsmiljö - helt kundanpassat utan begränsningar.

Vårt rustika kök är platsbyggt i ek och det är helt till 100% precis som vi vill ha det!

PMa mig så kan du få mer info och referens.

Mvh

TMC
 
Hej hej!

Vi undrar exakt samma sak. Broby är vårt val också. Hur gick det för er angelicajansson? Någon som har fler tips på bra snickare?
 
Hur har det gått?
 
Jag kan varmt rekommendera Bröderna Fredrikssons snickeri, ligger på Lergodsgatan 1 i Göteborg, i Ringöns industriområde.
Det är ett enmans-företag som drivs av Erik Malm, som jag upplever som mycket noggrann i sitt arbete. Han brukar därför ha mycket att göra så fråga alltid om uppskattad tid för jobbet.

Tilläggas bör att jag känner honom på långt håll genom vänners vänner också, men vår relation är enbart på det arbetsmässiga planet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.