vårat "pannrum" är så litet så vi får inte plats med någon vattentank där inne, tänkte att vi då kan ha den tanken i köket då det finns några nya som ser ut som kylskåp.
Skulle då behöva byta ut nuvarande kylskåp/frysskåp mot troligen en kombinerad kyl/frys som helst är bredare än 60cm men samtidigt måste vara mindre än 75cm, någon som vet ifall det finns någon modell med ett sånt udda mått?
de kombinerade jag hittat när jag letat runt lite nu är 60cm eller 90cm..
 
Miele har kombinerat kyl/frys som är just 75cm brett!
 
tackar för tipset, har kollat in deras sortiment nu med de där 75cm breda komboskåpen, tyvärr var frysen så pass liten på dem ändå så vi får nog tänka om litegrann som det verkar...
 
Siemens har kombiskåp på totalt 389 liter, ligger på ca 10 000 :- har jag för mig. (b*h*d) = 70*200*65. Ett tips välj med kyl över frys varianten
 
Vi har en kyl/frys från Whirlpool som är 75 cm bred och 170 cm högt. Frysdelen är dock inte så stor. Jag vet inte om det finns kvar i sortimentet. Vårat är ca 3 år gammalt.
 
Följande är de "lite extra breda" kyl/frys-kombinationer jag känner till:

Miele - 75x200 och 75x184. Frysen är ungefär lika stor som i ett vanligt 60-skåp, finns med ismaskin och "glass light" (belysta hyllplan). Pris från ca 18000 och uppåt (har jag för mig)

Smeg - 70x192.5. Frysen är även här ungefär lika stor som i ett vanligt 60-skåp. Bara energiklass B

Siemens - 70x200. Produkten är inte riktigt lanserad än vad jag förstått, men borde dyka upp ganska snart. I senaste prislistan jag kollade fanns inget pris, och väldigt lite information om skåpet.

Liebherr - Samma storlekar och funktioner som Mieles (samma skåp?), dock utan "glass light"

Fisher&Paykel - 79x169.5. Bredare än vad du vill ha tyvärr, dock lite större frys än de andra modellerna (verkar ju rimligt - det är ju trots allt gigantiska 5cm bredare ;). Kanske är jobbigt med service på ett skåp från Nya Zeeland? Pris runt 20000.

Sen finns ju självklart side-by-sidemodeller, men dom är ju ännu bredare, och har - i min mening - ganska kassa frysar.

// Olle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.