Vi använder detta skåp främst som skafferi och det är ju som ni ser på bilden långt ifrån optimalt.

Öppet skafferi med oorganiserade livsmedel och tomma hyllor ovanför en ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det nån lämplig insats man kan köpa och placera i botten och dra ut?
Tänker mig som en dubbelsidig hylla som vilar på glidbeslag som man kan dra ut och placera konserver och annat i.
Det skulle kunna få plats två stycken på den nedre hyllan.

Ritade en snabb skiss om det underlättar :cool:
Öppet skafferi med konserver och matvaror, och röd skiss av en önskad hyllinsats på glidbeslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det finns massor. Enklast är nog om du mäter utrymmet och googlar själv. Några "förslag".

Olika typer av IKEA köksinredning såsom lådor och hyllplan, med priser och dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utdragbara köksskåpshyllor i silver med tre nivåer, dimensioner 47x15x56 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utdragbara trådkorgar för köksskåp i silver med matburkar och konservburkar i en öppen låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack, jag hade googlat lite men hittade inget som jag tänkte mig.
Får nog fixa nåt själv. Lite limfog eller plywood och några kulskenor borde funka.
 
Ikeas utdragbara lådor passar perfekt.
Krockar dock med dörrens gångjärn, så dörrgångjärnet får du flytta upp. Det är inte så svårt att borra ett nytt hål för gångjärnet i dörren. Du behöver två borrar för 35mm. Den ena borren filar du bort spetsen på, annars går spetsen genom därren innan hålet är tillräckligt djupt.
 
Du kan få borra nya fästhål i stommen för IKEAs nya system.
 
Tack för tipset @magnu, det alternativet ska övervägas.
Underkant skåp är på 150 så det blir kanske lite för högt med en låda för dom kortare familjemedlemmarna.
 
Längden på resten av familjen är ett övergående problem. De brukar vara rätt duktiga på att dra fram pallar och liknande tills längden infinner sig.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.