Jag letar efter ett litet fördelarskåp som är 70mm djupt för att få plats i en befintlig vägg. Jag vet att de flesta(alla?) ifrån LK är 95 djupa. De jag hittat har alla två konsoler i olika nivåer för fördelare men jag behöver enbart en..

Finns det andra fabrikat som funkar med LKs rör? Skyddsrören är väl samma storlek som andra.
Eller behöver jag sala 25mm på alla reglar?
 
Vi har gips och osb på 70s regel. Satte baksidan av skåpet i osb-nivå och limmade gipsen. På andra sidan satte jag dubbelgips på osb, då stämde det... Kan vara en väg.
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
O OskarL skrev:
Vi har gips och osb på 70s regel. Satte baksidan av skåpet i osb-nivå och limmade gipsen. På andra sidan satte jag dubbelgips på osb, då stämde det... Kan vara en väg.
Hur tjock är plåten på skåpet? Funderar på om någon korkad person som försöker fästa något på väggen och inte vet att det bara är ett lager gips på väggen kan skruva rätt igenom skåpet?
 
  • Gilla
Eken1987
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Hur tjock är plåten på skåpet? Funderar på om någon korkad person som försöker fästa något på väggen och inte vet att det bara är ett lager gips på väggen kan skruva rätt igenom skåpet?
Hyffsat tjock. En gipsskruv kommer bara snurra genom gipsen men det är klart om du vill skruva in i skåpet kan du trycka dig in.

Men följdfrågan är vilken höjd du har fördelar/vattenskåpet på? Nära golvet är det inte så ofta jag skruvar upp saker på väggen...

Ska du skruva genom vvs är innuti skåpet ett av de bättre ställena. Där har du ju dränering och allt
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.