Ska till att montera en ny karm. Ska få en dörr som tydligen har snap in-gångjärn. Fick en bild innan jag åker och hämtar, men blir nu osäker på om plattan på dörren passar mitt gångjärn: Bifogar två bilder.

Kommer dörrens platta passa karmens gångjärn? När jag tittar på set med nya snap in-gångjärn ser plattan annorlunda ut.
 
  • Närbild på en dörrkarm med en installerad snap in-gångjärnsplatta och skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit dörrkarm med ett delvis monterat snap in-gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom gångjärnen följer en standard så gångjärn och dörrdelen fungerar ihop.
Däremot är det rekommenderat att du skruvar in en skruv i mitten efter att du hängt på dörrbladet så är det mindre risk att dörrbladet faller ur karmen vid brand.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Dom gångjärnen följer en standard så gångjärn och dörrdelen fungerar ihop.
Däremot är det rekommenderat att du skruvar in en skruv i mitten efter att du hängt på dörrbladet så är det mindre risk att dörrbladet faller ur karmen vid brand.
Okej, tack. Såg så konstigt ut att plattan på dörrbladet var riktad nedåt. Men då vet jag att de passar och hämtar dörren.
God fortsättning
 
M marp68 skrev:
Okej, tack. Såg så konstigt ut att plattan på dörrbladet var riktad nedåt. Men då vet jag att de passar och hämtar dörren.
God fortsättning
Den är symmetrisk så du kan vända dörrdelen så V:et pekar åt andra hållet om det känns bättre för dig.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Den är symmetrisk så du kan vända dörrdelen så V:et pekar åt andra hållet om det känns bättre för dig.
Trodde det skulle peka horisontalt
 
M marp68 skrev:
Trodde det skulle peka horisontalt
Dörrdelen är konstruerad så du kan snäppa in gångjärnen från valfritt sida så dom passar oavsett hängning.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.