Sedan vi påbörjade vår husbyggnadsprocess har vi inte träffat på nån irl som är helt nöjd med sin husleverantör, framför allt inte sin säljare (jo förresten, en av många många människor). Så, nu skulle jag gärna vilja veta om det finns nån husleverantör som faktiskt är bra på alla sätt och vis och håller vad den lovar? Och tror ni det i så fall beror på att företaget är bra, eller att ni bara har haft turen att träffa på bra personal? Berätta gärna vilka som är dåliga också och varför!
 
Jag måste säga att vi är nöjda på alla sätt och vis med våran hussäljare/leverantör, tillika VD på VillaVarm, Håkan Björkman.
www.villavarm.se
 
Håller på att bygga med Lindénvillan och har inte haft någon anledning att klaga.

www.lindenvillan.com
 
Jag måste verkligen säga att Hjältevadshus Ulrik Håkansson i Kristianstad verkligen håller ALLT vad som lovas.
Anders
 
Vi är nöjda med Willa Nordic.
 
Vi är än så länge (3 månader efter inflyttning) klart nöjda med Eksjöhus och dess säljare i Linköping (Magnus den långe :). Har hela tiden bemötts korrekt och proffsigt under hela processen och diverse små brister under bygget har berott på entreprenörerna och inte Eksjöhus.
Skulle sannolikt välja samma husleverantör om vi (gud förbjude) skulle bygga ett till hus.
 
Vi köpte vårt hus av Håkan på Villa Varm, kanon kille att ha att göra med. Aldrig omöjlig och mycket trevlig att ha att göra med.
Jonas
 
Flertalet hus som byggs har någon eller förmodligen flera fel under byggandets gång som självklarts åtgärdats om det är ett seriöst företag som står bakom. Oftast är det personen bakom affären (säljaren) som ser till att husbyggandet blir så "smärtfritt" som möjligt. Därför är det jättebra att få referenser på säljare som har skött sig under tiden som gått.
Ännu bättre är om man sen på orten eller närliggande orter kan få prata med eller besöka ägarna av dessa husen som byggts/sålts av vederbörande person.
 
Vi är nöjda med LB-hus i Karlskrona. dels med vår säljare Andreas men även med vår byggledare Ingvar
 
Har byggt med A-hus i Karlstad. Erik -- säljaren (och tillika gammal snickare) har varit mkt lyhörd, alltid kontaktbar via tfn/mail och fixat det mesta. Han har även byggfirman som monterar husen. Kanske därför det fungerat så bra. Som egenföretagare finns ofta ett stort intresse av att ens business flyter på bra, eller hur?

Vi gjorde som "Byggherre" ovan säger, tog ett varv och filtrerade fram vilka företag vi ville jobba med innan vi tittade på "husdetaljer" för vårt hus. Vi frågade runt bland andra som byggt och kunde bilda oss en uppfattning innan vi skrev på nåt husavtal... Känns riktigt bra idag och även under hela byggprocessen. NÖJD.
 
Vi byggde med Mjöbäcksvillan utanför Göteborg och är en månad efter inflytt jättenöjda både med husfirman och säljaren Magnus Wennerholm på Husknuten.
 
Jag har iof inte byggt stor villa utan fritidshus, och dessutom bara beställt byggsatsen, men jag lägger ändå in ett inlägg.
Jag är nöjd med min leverantör, CA Boden, som levererar mindre modulhus och bodar i byggsats.

Lite svåra att få kontakt med vissa tider (lite personal och mycket att göra i juni/juli) men i övrigt har det funkat bra, leverans på utsatt tid, lyhörda för frågor och specar och leverans enligt spec.

/K
 
Vi har byggt en Smålandsvilla i Torslanda, säljare Maria på Husknuten. De var jättebra. Visst är det jobbigare än man tror att bygga hus och man får lägga ner mycket tankemöda samt jobb själv för att allt skall bli bra, men kvalitetsmässigt är vi jättenöjda med huset och vi fick alltid svar omgående på alla frågor vi hade. När det ösregnade som värst i vintras var vi dessutom glada att vi tagit ett hus som byggts färdigt i fabrik och som det inte stod och regnade på, halvfärdigt.
 
Vi är mycket nöjda med Götenehus och även vår säljare! Vi flyttade in i mars-07.

Alla husbyggen har sina fel och brister, men det är hur dessa hanteras av säljare respektive husföretag som avgör om de är seriösa eller ej anser jag.
 
Vi är nöjda med Götenehus. Har byggt i Norrbotten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.