Hej,
Jag har haft min i snart ett år.
Kanske lite kort tid att säga nåt på, vet ej.
Men det har inte varit några problem förutom att primärintaget i vedluckan krånglade med "backventilsplåten" direkt efter leverans.
Luckan lossnade helt enkelt.
Fick en ny plåt med en gång, det var infästningen som var dålig (plåtskruv som skruvade ur sig själv när plåten fladdrade).
Trebema ska tydligen ha löst detta enligt röris.

Det kan vara värt att påpeka att mekanismen för att minska inrykning vid påfyllning kan vara feljusterad från fabrik.
Min röris fixade detta innan vi började elda, men det kanske inte alla tänker på, det står inget om det i bruksen har jag för mig.

Annars har jag varit nöjd, men jag ska tänka vidare om det kan varit nåt annat jag glömt.
 
Har haft min v33 sen i februari i år och hade samma problem som dedden. Men jag fick en ny lucka av trebema det tog 2 dagar efter jag ringde de.

dedden:
Hur ska man justera mekanismen (spjället ) som ska göra så att det inte ryker in vid vedinlägg ??
 
Hej,
Det var inte för själva inrykningen som denna justerades utan för att verkligen sluta tätt när man stänger.
Röris straffade staget med mothållsmuttern som sitter närmast fjädermekanismen ut mot luckan (fast inte på utsidan då utan inne i själva magasinet.
Tydligen (vet ej säkert) så straffas inte dessa så hårt från fabrik, vilket skulle kunna medföra att man inte får korrekt förbränning nedåt, detta för att spjället ligger och läcker över lite även när luckan är stängd.

Fast jag vet inte hur stort problemet är egentligen.
Röris kollade och justerade, men jag tror inte att det står något om detta i manualen...
 
Dem00niX skrev:
Har haft min v33 sen i februari i år och hade samma problem som dedden. Men jag fick en ny lucka av trebema det tog 2 dagar efter jag ringde de.

dedden:
Hur ska man justera mekanismen (spjället ) som ska göra så att det inte ryker in vid vedinlägg ??
Det där med luckan hur upptäckte ni det ?
 
Isacsson skrev:
Det där med luckan hur upptäckte ni det ?
Plåten ramlade ner i ena änden och hängde sig i halvöppet läge, det syns jättetydligt om det händer...
 
Upptäckte en spricka i isolerskivan på den undre luckan. Ringde någon av deras info/servicegubbar som direkt skickade en ny till mig.

I övrigt är jag supernöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.