R
Köpte nyligen två 100x70 cm ramar på Clas Ohlson. Tänkte inte på att kolla hur de hängdes upp men när jag kom hem visade det sig att de inte hade en upphängningspunkt utan två "honkontakter" för X-krokar eller liknande (dvs två sådana på ena kortsidan för vertikal upphängning och två på ena långsida för horisontell upphängning).

Trots att jag använde lod för att hänga blev det ändå lite snett men nu sitter ju sakerna där de sitter. Hade man haft bara en upphängningspunkt kan man ju alltid justera i efterhand men med två går inte detta.

Finns det några andra fördelar som väger upp problemet med rak montering med två fästpunkter? Eller är det bara en billig lösning som är vad man kan förvänta sig av CO?
 
Har inget bra svar till dig mer än att jag funderat på samma sak. Även att dessa två fästen bredvid varandra sällan är vågräta till varandra utan kan slå på upp till 5mm.
Jag har löst det genom att jag alltid sätter en ståltråd mellan de båda punkterna så får man åter igen bara 1 punkt.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
R
G ekaa88 skrev:
Har inget bra svar till dig mer än att jag funderat på samma sak. Även att dessa två fästen bredvid varandra sällan är vågräta till varandra utan kan slå på upp till 5mm.
Jag har löst det genom att jag alltid sätter en ståltråd mellan de båda punkterna så får man åter igen bara 1 punkt.
Jag tänkte detsamma men problemet med CO:s ramar är att fästena bara sitter någon cm från ramen = lätt hänt att den syns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.