r
 
LB-hus "ugglan"-serie är prisvärda.
De har totalentreprenad också. :)
 
Sitter just med en offert pa en Fiskarhedenvilla Svanen. Nagra extra tillval:

Takhojd Undervaning 2.60
Annan fasad
Extra fonster
Och lite annat

Landar pa 1.8 mill. Nyckelfardigt inkl grund till tvabilsgarage. Dock ej totalentreprenad

Billigt??? ;D Dyrt??? :'(

Jag tycker det ar ett bra pris. :cool:
 
Som jag nämnt i en tidigare tråd så kan du kolla Vallsjöhus. De har platta på mark som standard. De har konkurrenskraftiga priser!! :surprised:
 
Skidstahus ligger bra till i pris.
 
Jag har för mig att Smålandshus ligger bra till också. Jag har varit på deras fabrik och jag kan säga det att de verkligen bygger med kvalité, rejäla grejjer.
Smålandshus skall inte förväxlas med Smålandsvillan.

WWW.SMALANDSHUS.SE
 
Ang. Smålandshus'  hemsida - kanske gör jag något fel, men jag hittar bara tre villor totalt och inga uppgifter om dessa annat är tre fotografier. Hjälp!
 
De har ingen bra hemsida. Jag rekommenderar att du ringer till dem. Prata med Sören eller någon annan om vad de kan erbjuda.
 
WeeBe skrev:
Skidstahus ligger bra till i pris.
Ok, har du köpt ett hus från skidsta?? Eller någon annan?
Är mest intresserad utav deras stugar. Men även hur de är att ha med att göra. Några besvikelser?
 
Jag har inte byggt med Skidsta, och kommer nog inte göra det heller. Eftersom jag fått tag i ett billigare alternativ.

Däremot är jag nära vän med några som gjort det och sett flera andra Skidstahus byggen.

De jag känner har byggt villor, ena med totalentreprenad och den andra med delad entreprenad. Båda är så här långt nöjda. Den jag känner som byggde i Småland i ett nytt villaområde berättade att deras kvalitetsansvariga tyckte deras hus var ett av de bästa på området (han var KA för många hus där). Han tyckte att Skidstahus inte hade "prutat" där andra gör det då det är högtryck, ex snedsågade panelbrädor.

De gör bra hus till vettiga priser och du kan välja fritt hur de ska se ut. De är också duktiga och seriösa på själva företaget, säljaren jag haft kontakt med har också varit bra.
 
Tack för ditt svar Weebee och tack för lånet av tråden 'paddington' ;)

Blev lite nyfiken på vad du hittat för billigare alternativ??
Är det lösvirke eller ett ännu billigare kataloghus?

Det som jag är lite rädd för..är hur mycket som tillkommer förutom själva huset..svårt att beräkna och tänka på allt..

 
Jag har för mig att Smålandshus ligger bra till också. Jag har varit på deras fabrik och jag kan säga det att de verkligen bygger med kvalité, rejäla grejjer.
Smålandshus skall inte förväxlas med Smålandsvillan.

Trodde Smålandsvillan byggde "modul-hus", dvs. på torpargrund, inte platta..? :-/
 
Carisma skrev:
Trodde Smålandsvillan byggde "modul-hus", dvs. på torpargrund, inte platta..?  :-/

Smålandsvillan bygger enligt den specifikationen du nämner. Läser du mer nogrannt ovan så kan du se att det var Smålands HUS som skrevs, till och med med weblänk. ;)
 
Aha.... Sorry ;)
 
Tessan_4 skrev:
Tack för ditt svar Weebee och tack för lånet av tråden 'paddington' ;)

Blev lite nyfiken på vad du hittat för billigare alternativ??
Är det lösvirke eller ett ännu billigare kataloghus?

Det som jag är lite rädd för..är hur mycket som tillkommer förutom själva huset..svårt att beräkna och tänka på allt..
Vi skickade ut 10 anbudsförfrågningar till lika många hustillverkare, på eget ritat hus (omritat kataloghus).
Av dessa lämnade 6 st anbud. Anbuden avsåg "stommonterat"

Den billigaste var en lokal mindre hustillverkare som bygger sektioner precis som tex Skidsta hus. Näst billigast var en lösvirkesbyggare (+50.000) och efter honom kom Skidsta hus (+150.000).

Mellan tummen och pekfingret kan man säga att det blir dubbelt så dyrt när det står färdigt mot vad själva husbyggsatsen kostar. En närmare kalkyl kan du få om du begär det av hustillverkaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.