Finns det någon köksmaskin som fungerar på samma sätt som Bosch MUM6 Köksmaskin fast är lite större perfekt vore om den kunde blanda 6 kg deg. Om den kan knåda 6 kilo jäsdeg så lär den ju även kunna knåda 6 kg korvsmet.
Rostfritt stålskål av köksmaskin som kan blanda deg och korvsmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch MUM6 köksmaskin med skål och reglage för att blanda och knåda deg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksmaskin som blandar mörk jäsdeg, sannolikt för bröd eller korvsmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ska inte i första hand använda den till att knåda bröddeg utan till att blanda korvsmet. Det är givetvis ingen nackdel om den kan knåda en massa jäsdeg. Jag är därför inte intresserad av en vanlig ”standmixer” därför att de blir för dyra om jag ska ha en som kan knåda 6 kg deg.

Jag har googlat runt lite och det verkar som om Bosch MUM6 är en lite unik maskin och mitt enda val om jag vill ha en maskin av det slaget.

Eller tycker ni att det är bättre om jag köper mig en köttfärsblandare istället. Enda nackdelen med den är att den bara kan blanda köttfärs.
Rostfri köttfärsblandare med vev och lock för blandning av korvsmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det blir ju en riktigt stor maskin så jag tror du får kolla på maskiner avsedda för storkök.
Exempel: [länk]
Ja det verkar vara så och då är det bättre att köpa en handvevad köttfärsblandare som fyller den funktionen som jag egentligen är ute efter.

Jag får dock intrycket att ”bosch universal” verkar vara ett unikum på marknaden just nu. Därför Jag hittar ingen hushållsmaskin som liknar den det allra minsta.
 
2st Bosch MUM6 kanske? Det blir troligen billigare än att köpa en maskin för storkök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.