Är det någon som känner till någon färg som kan fungera på flera olika material?

Läst på lite om Caparol Sylitol Bio, men den har fått dåliga omdömen här på forumet.

Jag har en H+H lättbetongvägg som på insidan släppt den målade väven i nederkant (samt längst ner visat lite tecken på svartmögel). Sannolikt beroende på att vi vävat och målat innan blocken tillåtits torka ut ordentligt samt placerat sänggavel och garderober mitt för.

Jag har nu tagit bort den skadade väven, alltså i nederkanten av väggen, en remsa på ca 2.5m x 30 cm.

Jag har fått rådet av H+H att spackla upp ytan med cementbaserat spackel (tänkte använda Husfix Casco Rapid).

So far so good. Återstår frågan om vilken färg (kulör vit matt) jag kan använda. Jag vill ju helst ha en färg som kan täcka både den spacklade ytan och den tidigare vävade/målade.

Silikatfärg grundad före med binder vore väl det bästa på den spacklade ytan, men den kommer knappast (väl?) att fastna på den vävade/målade...? Tacksam för svar.
 
Silikat sitter på allt, har målat massor av gipsväggar och väv med den ( knäppa arkitekter i samtliga fall)
 
låter bra. bara att prajma den betongspacklade ytan, låta torka o sen rolla på med silikat på hela väggytan då alltså?


S SpackelFredrik skrev:
Silikat sitter på allt, har målat massor av gipsväggar och väv med den ( knäppa arkitekter i samtliga fall)
 
Kanoners!

S SpackelFredrik skrev:
Yepp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.