Korvgubbe
Jag har officiellt lackat ur på att mina gamla föräldrar inte hör deras ringklocka om de inte råkar befinna sig precis i hallen när man kommer, så nu ska de få en ny.

Kraven är alltså först och främst att den ska vara högljudd, "standard" verkar inte duga idag och inte lär det bli bättre... Vidare så ska det vara en trådlös variant så att högtalaren kan placeras på ett bättre ställe än precis innanför dörren. Slutligen så vill jag ha en modell som kommer med flera högtalare till samma knapp, alternativt går att komplettera med extrahögtalare, så att ringklockan hörs i husets alla våningar.

Men vad finns det på marknaden? Lite snabbt katalogbläddrande hos de vanliga misstänkta verkar mest ha ringklockor där en högtalare kan kopplas ihop med flera knappar, jag letar alltså efter något som är tvärtom. Och högljutt, sa jag det?
 
Elektroskandia har en som heter Libra+. E:nr 5337932 och extra högtalare E:nr 5337931. Du kan ha obegränsat antal högtalare och den låter som f-n plus blixtljus. Fast ljuset blinkar inte särskilt stark...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.