Hej

Har stort kök men gillar inte maskiner i onödan :)

Finns det något märke som kombinerar både ångugn, mikro och varmluft?? Har för mig LG har ngn som heter solardom? men den är väl utan ånga?

Hittat mikr+varmluft samt varmluft+ånga... men en trippel vore klart önskvärd!

Idéer eller förslag?? Någon som har ångugn idag som kan ge lite +/- feedback? Spanat på det i flera år, så inte köpt ngn säljares argument :) Men först nu vi har hus o renoverar kök så vi kan få in det!

OM jag inte hittar det nånstans... om vi väljer kombo ångugn+vamluft -vet någon hur lång tid det t.ex. tar att värma upp ungen o värma en portion mat t.ex.... Ffa därför vi har mikron ju...

Tacksam för alla svar :-D
 
Jag var sugen på micro + ångugn, men han som sålde vårt kylskåp sa att de flesta som är det egentligen bara är en micro med en bajla vatten som tillbehör. Han tyckte att en klassisk ångkokare i så fall var mycket bättre.

Om varmluft fick vi också lära oss en intressant sak. Det finns två symboler för varmluftsugn. De är ganska lika varandra. Den ena betyder bara att det finns en fläkt i ugnen, som snurrar runt luften som värms på klassiskt sätt. Den andra betyder riktig varmluft, där alltså varmluften kommer ut genom fläkten. Ska man ha en varmluftsugn, ska man nog satsa på den senare varianten.
 
Hmmm tja, det låter ju lite pjuttigt -då kan jag lika gärna ha min tupperware ångkokare i mikron :(

Men de ska väl finnas "riktiga" ångugnar som arbetar som en ångkokare gör -finns det några sådana "riktiga" i kombo med "riktig" varmluftsugn då?

:-D
 
Fnashack skrev:
Men de ska väl finnas "riktiga" ångugnar som arbetar som en ångkokare gör -finns det några sådana "riktiga" i kombo med "riktig" varmluftsugn då?
Miele har en, Kombiångkokare DGC 5080. Vet inte hur den är eller vad den kostar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.